10 مورد از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کدام‌اند؟ کدام‌یک برای دانشجویان ایرانی مناسب‌ترین انتخاب است؟ در ادامه با ما در کانادا اپلای همراه باشید تا به معرفی هر یک از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازیم.

تحصیل در کانادا تقریباً رؤیای هر دانشجویی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور است. هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی برای کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلف در کانادا درخواست می‌دهند؛ این موضوع در درجه اول به این دلیل است که کانادا دارای برخی از بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های جهان است که برخی از بهترین دوره‌ها را ارائه می‌دهند. مهم نیست که رشته مورد علاقه شما چیست یا بودجه شما چقدر است، قطعاً یک دوره تحصیلی آموزشی مناسب برای خود پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید با شهریه بسیار مقرون‌به‌صرفه به بهترین دوره‌های آموزشی در کانادا هم دسترسی داشته باشید.

 

1. رشته‌های مربوط به علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها در کانادا است. این امر ناشی از این واقعیت است که تقاضای روزافزونی برای مشاغل علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا وجود داشته است. در سال ۲۰۱۸ مشاغلی مانند مدیران پروژه فناوری اطلاعات و مهندسان نرم‌افزار بسیار مورد تقاضا بودند و این تقاضا همچنان در حال افزایش است؛ بنابراین بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات به کانادا مهاجرت می‌کنند.

دانشگاه‌های برتر برای رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا

 

2. رشته اقتصاد در کانادا

دوره‌های اقتصاد ارائه شده توسط برخی از دانشگاه‌های کانادا در بین بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا رتبه‌بندی می‌شوند؛ به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان رشته اقتصاد را در کانادا انتخاب می‌کنند. جهت واجد شرایط برای کارشناسی ارشد اقتصاد بودن در کالج یا دانشگاه در کانادا، متقاضیان باید قبلاً مدرک لیسانس خود را ترجیحاً در یک موضوع مرتبط تکمیل کرده باشند. هدف ارزیابی در برنامه‌های کارشناسی ارشد اقتصاد در مدارس کانادا آزمایش دانش نظری و عملی دانش‌آموزان از مبانی رشته خود و همچنین درک عمیق‌تر نشان‌داده‌شده از برخی مفاهیم کلیدی است.

دانشگاه‌ها برتر برای رشته‌های اقتصاد در کانادا:

 

3. رشته‌های مهندسی

کالج‌ها و دانشگاه‌ها در کانادا برای رشته‌های مهندسی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا هستند. دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به دوره‌های مهندسی در کانادا می‌توانند یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های متعددی را انتخاب کنند که توسط هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) تأیید شده است. کالج‌ها یا دانشگاه‌های مهندسی در کانادا انواع مختلفی از مدارک مهندسی را ارائه می‌دهند؛ از مهندسی برق گرفته تا مهندسی شیمی تا تخصص‌های کمتر شناخته شده مانند مهندسی کشاورزی، مهندسی محیط زیست و مهندسی زیست پزشکی.

دانشگاه‌های برتر رشته‌های مهندسی در کانادا:

 

4. رشته‌های مربوط به مدیریت بازرگانی

اگر قصد تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی خارج از کشور را دارید، بی‌شک کانادا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌های مدیریت بازرگانی در کانادا به دلیل کیفیت بالای رشته‌های مدیریت بازرگانی خود در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دریافت مدرک مدیریت بازرگانی از کانادا شما را برای یک حرفه جهانی آماده می‌کند و مهارت‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که شامل حل مسئله، رهبری و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌شود. همچنین فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ‌التحصیلان مدیریت بازرگانی در کانادا وجود دارد. به همین دلیل است که دولت کانادا به دانشجویان بین‌المللی که از کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، مجوز کار می‌دهد.

 

دانشگاه‌های برتر برای رشته‌های مدیریت بازرگانی در کانادا:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر

 

5. رشته دندانپزشکی

یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، دندانپزشکی است. کانادا دارای تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که دوره‌های دندانپزشکی درجه یک ارائه می‌دهند؛ بااین‌حال، دندانپزشک بودن در کانادا مستلزم آموزش گسترده و تلاش قابل توجه است؛ به علاوه مستلزم تعهد مالی و زمانی زیادی هم است. مدت تحصیل دندانپزشکی در کانادا تا ۶ سال است که در این مدت دانشجو گواهی دولتی در زمینه جراحی دندان یا ارتودنسی دریافت می‌کند.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در دندانپزشکی:

 

6. رشته حقوق در کانادا

کالج‌های حقوقی متعددی در کانادا وجود دارند. تحصیل در رشته حقوق در کانادا نه‌تنها به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا بر سیستم حقوق تسلط پیدا کنند، بلکه فرصت‌هایی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا خود را به مهارت‌های اولیه انگلیسی مجهز کنند. مدارک حقوقی کانادا به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده است؛ بنابراین به فارغ‌التحصیلان فرصت‌های شغلی گسترده‌ای ارائه می‌شود. همچنین، این حقوق در حال حاضر یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا است. برخی از موقعیت‌های شغلی مناسب برای فارغ‌التحصیلان حقوق در کانادا عبارت‌اند از کمیسر نوآوری حقوقی، مدیر دفتر روابط‌عمومی، وکیل، محقق، مدیریت بازرگانی، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، قضاوت و غیره.

دانشگاه‌های برتر برای رشته حقوق در کانادا:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه آلبرتا

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل پذیرش تحصیلی کانادا

 

7. رشته هتلداری در کشور کانادا

دوره مدیریت هتلداری در کالج کانادا طیفی از گزینه‌های گواهینامه و دیپلم کوتاه‌مدت و بلندمدت را ارائه می‌دهد که توسط مؤسسه آموزشی هتل و اقامتگاه آمریکایی (AH & LA) تأیید شده است و در سطح بین‌المللی برای مطابقت با استانداردهای این صنعت حرفه‌ای شناخته شده است. حدود ۳۲ دانشگاه در کانادا وجود دارد که دوره‌های هتلداری ارائه می‌دهند و از میان آن‌ها ۲ دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی QS قرار دارند.

دانشگاه‌های برتر دوره‌های هتلداری در کانادا:

 

8. رشته روانشناسی

اگر فردی هستید که می‌خواهید شگفتی‌های روان‌شناسی انسان را کشف کنید و می‌خواهید خود را در زمینه‌های جدید به چالش بکشید، تحصیل روان‌شناسی در کانادا به‌عنوان یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای شما ایده‌آل است. با تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا شما با دانش اولیه و پیشرفته در مورد روان‌شناسی مانند روان‌شناسی ارتباطات، روان‌شناسی کار، روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی خانواده، درمان شناختی رفتاری، مشاوره یا موضوعات مربوط به مدیریت موقعیت در زندگی به خوبی آموزش خواهید دید. دوره تحصیلی این رشته تقریباً 5 تا 8 سال پس از دریافت مدرک لیسانس برای اخذ دکترای روان‌شناسی به طول می‌انجامد. دوره کارشناسی ارشد معمولاً 2 تا 3 سال طول می‌کشد و پس از آن 4 تا 6 سال دیگر برای مدرک دکترا طول می‌کشد.

دانشگاه‌های برای رشته روان‌شناسی در کانادا:

  • دانشگاه فریزر والی
  • کالج هامبر
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

9. رشته رسانه و روزنامه‌نگاری

کانادا در میان دانشجویان بین‌المللی برای رشته‌های مربوط به رسانه و روزنامه‌نگاری همیشه یک انتخاب برتر بوده است؛ این موضوع به این دلیل است که دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کانادا آموزش‌هایی در سطح جهانی را برای دانشجویان خود ارائه می‌کنند. همچنین فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان رسانه و روزنامه‌نگاری در کانادا وجود دارد. برخی از دوره‌های رسانه و روزنامه‌نگاری در کانادا عبارت‌اند از مدرک فارغ‌التحصیل در روزنامه‌نگاری، مدرک فارغ‌التحصیل در روزنامه‌نگاری ورزشی، کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری، دیپلم پیشرفته در روزنامه‌نگاری، کارشناسی ارشد رسانه در روزنامه‌نگاری و ارتباطات، کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری.

دانشگاه‌های رسانه و روزنامه‌نگاری در کانادا:

  •  کالج سنتتیال
  • دانشگاه ترنت
  • دانشگاه فریزر والی
  • پلی‌تکنیک ساسکاچوان
  • کالج شریدان
  • مؤسسه فناوری هامبلر

 

10. رشته‌های علوم کشاورزی و جنگلداری

در کانادا به دلیل افزایش جمعیت، تغییرات آب‌وهوا و تقاضا برای تأمین مواد غذایی چشم‌انداز شغلی برای داوطلبی که دارای مدرک در علوم کشاورزی و جنگلداری است، زیاد است. تقاضا برای متخصصان با مدرک علوم کشاورزی و جنگلداری روزبه‌روز در حال افزایش است. پس از اتمام دوره علوم کشاورزی و جنگلداری، داوطلب واجد شرایط مشاغل مختلف مانند کشاورزی، محقق علوم کشاورزی، مشاوران کشاورزی، افسران جنگل و غیره است.

دانشگاه‌های علوم کشاورزی و جنگلداری در کانادا:

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه لاوان
  • دانشگاه تورنتو

 

11. دوره‌های بهداشت و پزشکی

کانادا دارای برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی است و در بین بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای ایرانیان قرار دارد. دانشگاه‌هایی مانند دال هوسی، مک گیل، مک مستر، مموری‌اتتت، کوئینز، سان خوان باوتیستا، مرکزی دل کارییب، لاوال، مونترال، شربروک و تورنتو دانشجویان پزشکی بین‌المللی را از سراسر جهان می‌پذیرند. تحصیل پزشکی در کانادا یک دوره ۳ تا ۵ ساله است که بستگی به دانشگاه و پیشینه هر دانشجو دارد. تحصیل پزشکی در کانادا همچنان یکی از رقابتی‌ترین رشته‌ها در جهان است. تنها ۱۵ درصد از دانشجویان کانادایی در دانشکده پزشکی کانادا پذیرش می‌شوند.

دانشگاه‌های برتر رشته‌های پزشکی و بهداشت در کانادا:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه غرب
  • دانشگاه یورک

 

سؤالات متداول بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

۱. فرایند پذیرش در دانشگاه کانادا چگونه است؟

فرایند پذیرش در دانشگاه یا کالج در کانادا شامل ارسال درخواست به‌صورت آنلاین یا آفلاین با مدارک مورد نیاز است. شما باید ریز نمرات، توصیه‌نامه، نمره آیلتس یا تافل، مدرک تأمین مالی و ویزای دانشجویی را ارائه دهید.

۲. گرفتن ویزای دانشجویی چقدر طول می‌کشد؟

از روزی که درخواست می‌دهید، ممکن است حدود ۹۰ روز طول بکشد تا فرایند کامل شود.

۳. آیا می‌توانم پس از اتمام دوره یا مدرک خود در کانادا کار پیدا کنم؟

بله. شما می‌توانید مجوز کار در کانادا را دریافت کنید. با تکمیل دوره، کالجی که در آن تحصیل کرده‌اید، ممکن است رویدادهایی را ترتیب دهد که در آن بتوانید برای کار در شرکت‌های مختلف درخواست دهید.

 

جمع‌بندی

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا به داشتن بیش از ۵۰۰۰ پیوند جهانی افتخار می‌کنند. رشته‌های تحصیلی در کانادا بسیار صنعت محور است. به همین دلیل، دانشجویانی که از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، به محض فارغ‌التحصیلی شغل پیدا می‌کنند. بیش از ۹۰ درصد از فارغ‌التحصیلان در کمتر از شش ماه پس از پایان تحصیلات خود در کانادا مشغول به کار می‌شوند.

در این مقاله از کانادا اپلای به 11 مورد از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا پرداختیم تا  تصمیم گیری برای دانشجویان ایرانی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا راحت‌تر انجام شود؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید و تصمیم خود را نهایی کرده‌اید، مشاوران ما در موسسه مهاجرت کانادا اپلای آماده ارائه خدمات به شما هستند.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ