پذیرش کالج های کانادا(هرآنچه لازم است بدانید)

 

اینکه بتوانید در پذیرش کالج‌های کانادا بسیار موفق ظاهر شوید، می‌بایست برخی از اصول و ضوابط را طی کنید تا ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. نمره آزمون آیلتس زبان، توانایی پرداخت شهریه و هزینه‌های کالج، ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل و شرایط سنی شما از جمله مواردی هستند که برای اخذ پذیرش از کالج مورد نظر خود به آنها نیاز خواهید داشت.

شرایط سنی در پذیرش کالج‌های کانادا که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین این موارد به شمار می‌رود؛ زیرا از سن 17 تا 25 سالگی پذیرش از کالج مورد نظر شما راحت‌تر خواهد بود و در سنین بالاتر برای اخذ پذیرش باید بیشتر تلاش کنید.

در این مقاله به بررسی تمام آنچه که شما برای پذیرش کالج‌های کانادا به آن نیاز دارید، صحبت کرده‌ایم؛ بنابراین می‌توانید برای آگاهی هر چه بیشتر از این موضوع، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

کالج‌های کانادا که از لحاظ روش تدریس اساتید و سطح علمی، در رتبه بسیار بالایی در جهان قرار گرفته‌اند از مدرک تحصیلی بسیار معتبری هم برخوردار هستند. کالج‌های مستقر در کشور کانادا، بیشتر مهارت‌محور هستند و برای آن دسته از افرادی که به دنبال یادگیری یک حرفه در بازار کار هستند، بسیار مناسب است. در این کالج‌ها مهارت‌هایی تحت عنوان حسابداری، بهداشت، مدیریت، بازی‌سازی، اقتصاد، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، طراحی لباس، ورزش، موسیقی و مواردی از این دست به مهارت‌آموزان آموزش داده می‌شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که افراد پس از پذیرش کالج‌های کانادا می‌توانند در دوره‌های یک‌ساله، دوساله و سه ساله (DEC، Diploma، Certificate، post bachelor و bachelor) در رشته دلخواه خود ثبت‌نام و به مهارت‌آموزی بپردازند. یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با تحصیل در کالج‌های کانادا این است که شما به‌راحتی می‌توانید پس از پایان دوره‌های تحصیلی و آموزشی وارد بازار کار شوید و شغل دلخواه خود را پیدا کنید.

 

 

بهترین کالج‌های کشور کانادا

همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا به علت کالج‌های متعدد و معتبری که دارد در بین دانشجویان کانادایی و بین‌المللی طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای اخذ پذیرش کالج‌های کانادا به کالج مورد نظر خود در این کشور درخواست می‌دهند؛ بنابراین در بین تمام کالج‌های مستقر در کشور کانادا برخی از آنها از لحاظ رنکینگ جهانی و رتبه‌بندی در سطح بالاتری قرار دارند که بهترین این کالج‌ها عبارت‌اند از:

 

 

 

نام کالج

نام شهر

کالج Mohawk

همیلتون

کالج Georgian

انتاریو

کالج Seneca

انتاریو، تورنتو

کالج Humber

تورنتو

کالج George Brown

تورنتو

کالج سنتیال

انتاریو

کالج  Red River

وینیپگ

 

همان‌طور که در مقاله پذیرش تحصیلی رایگان کانادا گفته شده است، هیچ دانشگاه بدون شهریه‌ای در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد؛ بااین‌حال شما می‌توانید بدون پرداخت شهریه با گرفتن بورسیه تحصیلی کامل، در کانادا تحصیل کنید.

پس از اخذ پذیرش کالج‌های کانادا زمانی که به عنوان دانشجو برای تحصیل و گذراندن دوره‌های علمی و آموزشی وارد یکی از کالج‌های کشور کانادا می‌شوید، باید تمامی هزینه‌ها از جمله مسکن، رفت‌وآمد، خوراک، شهریه، پوشاک، مالیات و بسیاری از موارد این‌چنینی را در نظر بگیرید تا یک زندگی دانشجویی ایده‌آل بتوانید برای خود در این کشور مهیا کنید.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا هم بر اساس منطقه جغرافیایی، رشته تحصیلی و رنکینگ جهانی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از این هزینه‌ها به تفکیک کالج‌های کشور کانادا به شرح زیر است:

  • کالج سنکا در استان انتاریو: هزینه تحصیل از 8000 تا 11000 دلار
  • کالج سنتیال در استان انتاریو: هزینه تحصیل از 1000 تا 25000 دلار
  • کالج جورج براون در تورنتو: هزینه تحصیل از 13000 تا 40000 دلار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در کالج‌های کانادا

مدرک آزمون آیلتس، از جمله مدارکی است که قطعاً برای اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالج مورد نظر خود به آن نیاز پیدا می‌کنید؛ در واقع، می‌توان گفت به همراه داشتن مدرک زبان یکی از شروط اصلی برای وارد شدن به کالج و پذیرش کالج‌های کانادا محسوب می‌شود.

شما برای اخذ این مدرک باید از مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن به‌خوبی بهره‌مند باشید تا بتوانید از آزمون آیلتس سربلند بیرون بیایید. برای پذیرش کالج‌های کانادا هم می‌توانید هم در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید و هم می‌توانید مدرک زبان آیلتس خود را ارائه دهید؛ اما نمره‌ای که کالج‌ها برای میانگین نمره این آزمون در نظر گرفته‌اند از دانشگاه‌های کانادا به‌مراتب کمتر است. میانگین نمره زبان آزمون آیلتس که برای پذیرش کالج‌های کانادا به آن نیاز دارید از 5/5 تا 5/6 در نظر گرفته شده است.

 

شرایط انتقال واحدهای درسی از کالج به دانشگاه در کانادا

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که آیا انجام چنین کاری در مؤسسات آموزش عالی کانادا امکان‌پذیر است؟ باید بگویم بله؛ این امکان وجود دارد و یکی از روش‌های رایج در بین دانشجویان کالج‌های کانادا به شمار می‌رود.

افرادی که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در کالج هستند، به کمک این روش و بر اساس نمرات و معدل به دست آمده می‌توانند واحدهای درسی خود را به دانشگاه یا کالجی که مورد توجه و استقبال آنها قرار گرفته است، انتقال دهند.

 

زمان شروع ترم جدید در کالج‌های کانادا

واحدهای درسی رشته‌های مختلف در کالج‌های کانادا در 3 ترم بهار، پاییز و زمستان برای دانشجویان ارائه می‌شوند. دراین‌بین، ثبت‌نام در اواسط شهریورماه که شروع ترم پاییزه است، جزو ترم‌های پرطرف‌دار و پرترافیک محسوب می‌شود و متقاضیان یا دانشجویان بین‌المللی موظف هستند از چند ماه قبل از شروع ترم پاییز برای پذیرش از کالج و اخذ ویزای دانشجویی خود اقدام کنند.

برای ثبت‌نام در ترم بهار نیز ممکن است در برخی از رشته‌ها با محدودیت مواجه شوید؛ اما نکته قابل توجه در شروع ترم بهار این است که به دلیل پایین بودن تعداد متقاضیان، پروسه اخذ ویزا برای شما آسان‌تر خواهد بود. ناگفته نماند که شما برای اخذ پذیرش از کالج، می‌بایست از 6 تا 8 ماه قبل از شروع ترم جدید، برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

 

سؤالات متداول

ارزان‌ترین کالج‌های کشور کانادا کدام‌ها هستند؟

ارزان‌ترین کالج‌ها در کشور کانادا، کالج سنتنیال، کالج سنت لارنس، کالج نیاگارا در انتاریو، کالج الگون کویین، کالج سنکا، کالج شریدان و کالج هامبر هستند.

وضعیت کار پس از تحصیل در کالجهای کانادا چگونه است؟

دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل و گذراندن دوره‌های آموزشی و عملی خود، وارد بازار کار شوند و به‌راحتی در تخصص و حرفه خود، مشغول به کار شوند.

فضای تدریس و تحصیل در کالج‌های کانادا چگونه است؟

کالج‌های کشور کانادا، مهارت‌محور هستند و معادل دانشگاه‌های علمی کاربردی و آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در ایران هستند؛ اما با این تفاوت که تعداد رشته‌های تدریس شده در این کالج‌ها بیشتر از مراکز آموزش فنی ایران است.

شرایط اخذ ویزای همراه برای تحصیل در کالج‌های کانادا چگونه است؟

این امکان وجود دارد که شما پس از دریافت ویزای تحصیلی برای همراه خود (نزدیکان درجه‌یک)  هم ویزای همراه دریافت کنید.

 

جمع‌بندی

اگر در رابطه با تفاوت کالج و دانشگاه‌ها در کشور کانادا سؤالاتی در ذهن دارید، می‌توانید به مقاله برای کالج اقدام کنیم یا دانشگاه؟ در سایت کانادا اپلای مراجعه و در این زمینه اطلاعات کسب کنید. چنانچه در رابطه با موضوعات ارائه شده در این مقاله نظر یا سؤالی دارید، حتماً آن را در بخش نظرات عنوان کنید تا کارشناسان ما در کانادا اپلای، در کم‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ