پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

 

 

اگر جزو کسانی هستید که اخذ مدرک آیلتس به هر دلیلی برایشان مشکل است و به دنبال پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستید، خبر خوب این است که این امر کاملاً امکان‌پذیر است و ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا اجباری نیست.

کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور پهناور، دانشگاه‌های معتبر و با رتبه جهانی زیادی دارد که در آن‌ها می‌توانید آموزش آکادمیک را با بالاترین سطح کیفیت دریافت کنید. در مقاله صفر تا صد پذیرش تحصیلی کانادا می‌توانید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید. اگرچه اولین قدم برای تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان ارائه مدرک دانش زبان انگلیسی است، اما بسیاری از مؤسسات کانادایی شرط داشتن مدرک آیلتس را برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل، برداشته‌اند و راه‌های جایگزین بسیار ساده‌تری معرفی کرده‌اند.

در این مقاله تمام راه‌های پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را به صورت دقیق توضیح می‌دهیم و دانشگاه‌هایی را که می‌توانید بدون مدرک آیلتس در آن‌ها تحصیل کنید، معرفی می‌کنیم. اگر تنها مشکل شما برای تحصیل در کانادا، نداشتن مدرک آیلتس است، دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد. کافی است مشاوره برای دانشجویان بین‌المللی دریافت کنید و در یکی از دانشگاه‌های ذکر شده در این مقاله پذیرش بگیرید.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

                                                            

 

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال راه‌هایی برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستند که البته بیشتر منظور مدرک زبان آیلتس است؛ زیرا از یک طرف، آزمون آیلتس گران است و از طرف دیگر ساختار امتحان به آمادگی زیادی نیاز دارد و ممکن است برای بسیاری از افراد ترسناک باشد.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی مایل به تحصیل در کانادا، هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر می‌توانید بدون آیلتس در کانادا تحصیل کنید:

  • نامه‌ای از مؤسسه آکادمیک قبلی خود ارائه دهید تا ثابت کند حداقل 4 سال به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اید. اگر این شرط شامل حال شما نمی‌شود، فقط کافی است به خواندن این مقاله ادامه دهید.

  • اگر در آزمون‌های دیگر زبان شامل TOEFL، Duolingo English Test (DET) یا Pearson Test of English (PTE) شرکت کرده‌اید، نمرات قبولی خود را ارائه دهید. در بخش بعدی مقاله، تمام مدارک زبانی را که دانشگاه‌های کانادا به‌جای آیلتس قبول می‌کنند و کسب نمرات قابل قبول در بسیاری از آن‌ها آسان‌تر از آیلتس است، معرفی می‌کنیم.

  • دانشگاه انتخابی ، کشور شما را به عنوان یک کشور انگلیسی‌زبان می‌شناسد. این بند شامل ایرانیان مقیم ایران نمی‌شود؛ بنابراین شرط بعدی را مطالعه کنید.

  • دانشجویانی که آزمون زبان انگلیسی O-level یا A-level را گذرانده‌اند، می‌توانند پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دریافت کنند.

  • در نهایت، کافی است دوره زبان انگلیسی ارائه شده توسط دانشگاه خود در کانادا را انتخاب کنند.

مورد آخر، گزینه‌ای است که برای اکثر افرادی که به دنبال پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستند و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند، صدق می‌کند. در ادامه، ابتدا به معرفی مدارک زبان انگلیسی که می‌توانید جایگزین آیلتس کنید، می‌پردازیم؛ سپس دانشگاه‌هایی که می‌توانید پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان از آن‌ها اخذ کنید را معرفی می‌کنیم.

آزمون جایگزینی مهارت انگلیسی

درصورتی‌که مایل به شرکت در آزمون‌های آیلتس نباشید، آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی دیگری هم وجود دارند که توسط دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شوند. این آزمون‌ها عبارت‌اند از:

  • آزمون TOEFL

  • آزمون‌های پیرسون انگلیسی (PTE)

  • آزمون Duolingo

  • ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی - CAEL، CAEL-CE، CAEL به صورت آنلاین

  • انگلیسی ارزیابی کمبریج (C1 Advanced/C2 Proficiency)

  • CanTest دانشگاه اتاوا

  • برنامه مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)

  • برنامه انگلیسی آکادمیک برای ورود به دانشگاه و کالج (AEPUCE)

 

دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان

 

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان ممکن است اندکی چالش‌برانگیز باشد؛ زیرا گزینه‌های شما به چند دانشگاه محدود می‌شود. اما همین تعداد هم از دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبر هستند و حتی برخی از آن‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بورسیه و تخفیف شهریه هم ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های برتر کانادا بدون نیاز به آیلتس که به دانشجویان بین‌المللی امکان پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان را می‌دهند، عبارت‌اند از:

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان یک دانشگاه دولتی است که هرساله پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر جهان است. آزمون آیلتس برای پذیرش در برنامه‌های آن اجباری نیست. فرایند درخواست دانشگاه ساسکاچوان بسیار رقابتی است و الزامات تسلط به زبان انگلیسی سخت‌گیرانه‌تر از سایرین است. این دانشگاه نه تنها آیلتس بلکه تافل و CanTEST را هم می‌پذیرند. CanTest همان‌طور که گفته شد، آزمون زبان انگلیسی کانادایی برای دانش‌پژوهان و کارآموزان است.

دانشجویانی که هیچ یک از مدارک را ندارند، می‌توانند قبل از شروع دوره تحصیلی در دوره‌های زبان انگلیسی دانشگاه ثبت‌نام کنند. تکمیل یک برنامه تأیید شده مهارت زبان انگلیسی (ELP) که توسط مرکز زبان دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا ارائه می‌شود، برای پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان کافی است.

دانشگاه ریجینا

این دانشگاه در مرکز شهر ساسکاچوان کانادا واقع شده است. به غیر از آیلتس، نمرات بسیاری از آزمون‌های مختلف مانند CAEL، TOEFL iBT، PTE، CanTEST، MELAB، TOEFL، UofR ESL و Duolingo را می‌پذیرد. همچنین می‌توانید در آزمون ESL در دانشگاه شرکت کنید؛ اما برای واجد شرایط بودن باید ESL 050 را تکمیل کنید.

دانشگاه براک

دانشگاه براک یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی برتر کانادا است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را می‌دهد. دانشگاه براک، الزامات آیلتس را برای دانشجویان بین‌المللی که حداقل سه سال دوره تحصیلی به زبان انگلیسی یا مدرک بین‌المللی لیسانس به زبان انگلیسی را دارند، برداشته است.

همچنین دانشگاه براک مانند دانشگاه‌های ذکر شده قبلی، نمرات تافل و PTE را هم می‌پذیرد. برای دانشجویانی که نمی‌توانند مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند اما می‌خواهند پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دریافت کنند، یک برنامه فشرده زبان انگلیسی را به عنوان جایگزین ارائه می‌دهد.

دانشگاه وینیپگ

دانشگاه وینیپگ برنامه زبان انگلیسی (ELP) خود را برای دانشجویانی که مایل به دریافت پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستند، ارائه می‌دهد. دانشجویانی که برای برنامه ELP درخواست می‌کنند، باید قبل از شروع برنامه تحصیلی خود نمره ورودی لازم را کسب کنند. بااین‌حال، دانشجویانی که می‌توانند ثابت کنند مدرک قبلی آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس شده است، از این شرط مستثنی هستند.

دانشگاه کنکوردیا

داوطلبانی که برای پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان به دانشگاه کنکوردیا مراجعه می‌کنند، باید مدرکی ارائه دهند که حداقل چهار سال را در یک مؤسسه که زبان آموزشی آن انگلیسی است، دوره آموزشی گذرانده‌اند. دانشگاه کنکوردیا سایر مهارت‌های انگلیسی مانند TOEFL، PTE و DET را هم می‌پذیرد. این دانشگاه از طریق برنامه فشرده زبان انگلیسی خود، جایگزینی برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس به دانشجویانی که هیچ مدرک زبانی ندارند، ارائه می‌دهد.

کالج کامبرین

کالج کامبرین به غیر از آیلتس، مجموعه‌ای از آزمون‌های مهارت انگلیسی دیگر مانند تافل، PTE و Duolingo را می‌پذیرد. همچنین دانشجویان می‌توانند در برنامه انگلیسی برای اهداف آکادمیک (EAPP) ثبت‌نام کنند که بسته به سطح تخصص آن‌ها بین 4 تا 10 ماه طول می‌کشد. آنها پس از اتمام EAPP در برنامه‌های دیپلم یا دریافت certificate پذیرفته خواهند شد.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که بیش از 300 رشته را ارائه می‌دهد. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از دوره‌های مختلف آموزشی در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، علوم کامپیوتر، تجارت بین‌الملل، مهندسی و غیره دارد. دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور متشکل از جامعه بزرگی شامل 18000 دانش‌پژوه از نقاط مختلف جهان است و 4 پردیس اصلی و 2 پردیس اقماری دارد.

این دانشگاه علاوه بر آیلتس، مجموعه‌ای از آزمون‌های دیگر مانند تافل و CAEL را هم می‌پذیرد. متقاضیانی که موفق به اخذ حداقل نمرات در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی نمی‌شوند، می‌توانند در یک برنامه فشرده انگلیسی در پردیس‌های سنت جان یا گرنفل دانشگاه ثبت‌نام کنند. داوطلبانی که آزمون زبان انگلیسی الکترونیکی یا مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند هم پذیرفته خواهند شد.

سخن پایانی

اگرچه پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان یک چالش بزرگ است، اما دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون آیلتس در کانادا تحصیل کنند؛ زیرا کانادا به عنوان کشور بدون ویزای آیلتس در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل، داشتن یا نداشتن آیلتس مانعی برای یک دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در کانادا نیست و شما می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های کانادا که دوره‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان خود برگزار می‌کنند، ثبت‌نام کنید یا یک مدرک زبان غیر از آیلتس را که دریافت آن برای شما راحت‌تر است، ارائه دهید. شما در هر قسمتی از مسیر پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان می‌توانید از راهنمایی‌های به‌روز و حرفه‌ای ارائه شده در کانادا اپلای استفاده کنید.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ