پذیرش تحصیلی کالج کانادا

پذیرش تحصیلی کالج کانادا یک راه‌حل هوشمندانه برای مهاجرت به این کشور است. کیفیت بالای آموزش و سطح بالای زندگی در کانادا باعث شده است که هرساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل و زندگی انتخاب کنند. چه چیزی باعث می‌شود که پذیرش تحصیلی کالج کانادا یک انتخاب مناسب‌تر باشد؟

در کانادا، دانشگاه‌ها و کالج‌ها کاملاً مستقل از یکدیگر هستند و برنامه‌های خود را به‌صورت جداگانه طراحی می‌کنند. کالج‌ها بر ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی تمرکز دارند و بیشتر دانشگاه‌ها شغل‌محور هستند. شما می‌توانید در یک برنامه یک‌ساله یا کمتر ثبت‌نام کنید و گواهینامه خود را دریافت کنید. همچنین می‌توانید با 2 الی 3 سال درس خواندن یک دیپلم بگیرید و وارد بازار کار شوید. کالج‌ها در کانادا بر مهارت‌های شغلی خاص، آموزش زبان و آموزش کارآموزی تمرکز دارند و هزینه‌ای که بابت تحصیل در کالج می‌پردازید بسیار کمتر از دانشگاه است. در مقاله صفر تا صد پذیرش تحصیلی کانادا می‌توانید اطلاعات جامعی درباره پذیرش در مؤسسات آموزشی این کشور به دست آورید.

با این اوصاف، مشخص است که اگر تمرکز شما روی مهاجرت به کانادا و ورود هرچه سریع‎تر به بازار کار این کشور است، پذیرش تحصیلی کالج کانادا بهترین انتخاب برای شماست. در این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای پذیرش تحصیلی کالج کانادا نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

انتخاب برنامه تحصیلی

 

اولین کاری که برای دریافت پذیرش تحصیلی کالج کانادا باید انجام دهید، انتخاب برنامه تحصیلی است. در حال حاضر اکثر کالج‌ها انواع برنامه‌ها را متناسب با نیازهای دانشجویان و کارفرمایان ارائه می‌دهند. انواع برنامه‌های تحصیلی ارائه شده توسط کالج‌های کانادا عبارت‌اند از:

  • Programs Certificate: این برنامه‌ها منجر به دریافت گواهینامه می‌شوند و مستلزم تکمیل دو ترم (یک سال) تحصیلی هستند.
  • Diploma Programs: در برنامه‌های دیپلم معمولی باید حداقل چهار ترم (دو سال) تحصیل کنید که توسط وزارت آموزش، کالج‌ها و دانشگاه‌ها تأیید شده است. دیپلم پیشرفته پس از شش ترم (سه سال) تحصیلی اعطا می‌شود.
  • :Degree Programs این برنامه‌ها، برنامه‌های چهارساله هستند و بهترین برنامه‌های کالج به شمار می‌آیند؛ زیرا پایه‌ای محکم از دانش نظری و مهارت‌های عملی را برای استفاده از این دانش در دنیای واقعی ارائه می‌دهند.
  • :Graduate Certificate Programs این برنامه‌ها به مدرک دانشگاهی یا گواهی کالج یا دیپلم برای پذیرش نیاز دارند و بر اساس دانش و تجربه به‌دست‌آمده از تحصیلات تکمیلی قبلی استوار هستند.
  • :Collaborative & Joint Degree Programs این برنامه‌ها به طور مشترک توسط یک کالج و یک دانشگاه ارائه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند یک یا دو مدرک را یکی از کالج و یکی هم از دانشگاه کسب کنند.
  • Programs :Co-op شامل دوره‌های برنامه‌ریزی‌شده استخدام در صنایع مرتبط در سال تحصیلی هستند. این موقعیت‌ها معمولاً موقعیت‌های پولی هستند و ممکن است شرط لازم برای فارغ‌التحصیلی باشند.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای هر کدام از برنامه‌های کالج که دارای ظرفیت برای متقاضیان بین‌المللی است، درخواست دهند و پذیرش تحصیلی کالج کانادا دریافت کنند. تنها شرط لازم این است که شرایط پذیرش کالج و مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند.

توجه داشته باشید که روند درخواست ممکن است برای هر کالج متفاوت باشد. شما با مراجعه به وب‌سایت کانادا اپلای می‌توانید کالج مورد نظر خود را جستجو کنید و مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها برای متقاضیان بین‌المللی دارای ظرفیت است و روند درخواست آن‌ها چگونه است. توجه داشته باشید که بعضی از برنامه‌ها بسیار رقابتی هستند و ممکن است برای متقاضیان بین‌المللی در دسترس نباشند.

آماده کردن مدارک و ارسال درخواست

به‌عنوان یک متقاضی بین‌المللی که درخواست پذیرش تحصیلی کالج کانادا را دارد، مهم است که یک درخواست کامل با تمام مدارک مورد نیاز ارسال کنید تا از پردازش به‌موقع درخواست خود توسط کالج اطمینان حاصل کنید. توصیه می‌شود وب‌سایت کالج مورد نظر خود را به طور کامل جستجو کنید و اطلاعات کافی در موارد زیر به دست آورید:

  • چه مدارکی مورد نیاز است و نحوه ارسال مدارک چگونه است؟
  • آیا برنامه مورد نظر شما برای دانشجویان بین‌المللی دارای وضعیت باز است یا خیر؟
  • برنامه در چه تاریخی شروع می‌شود و آیا با شرایط شما سازگار است؟
  • شرایط پذیرش برنامه چگونه است و آیا شما واجد شرایط درخواست برای آن برنامه هستید یا خیر؟

پس از بررسی موارد فوق، مدارک تحصیلی قبلی خود را ترجمه کنید؛ همچنین یک کپی از صفحه اول پاسپورت خود تهیه کنید؛ تمام مدارکی که کالج به آن نیاز دارد از جمله مدارک مهارت زبان را گردآوری کنید؛ هزینه‌های درخواست (application Fees) را بپردازید. این هزینه بسته به کالج متفاوت است و قبل از ارسال درخواست باید به‌صورت الکترونیکی پرداخت شود.

بسته به زبانی که برای برنامه خود انتخاب کرده‌اید (انگلیسی یا فرانسه)، باید مهارت خود را در آن زبان نشان دهید. اگر زبان مورد نظر شما انگلیسی است می‌توانید یکی از مدارک TOFEL، IELTS یا ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL) را ارائه دهید. اگر در آزمون زبانی غیر از آزمون‌های ذکرشده شرکت کرده‌اید، باید با بخش بین‌المللی کالج تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا آن‌ها مدرک مهارت زبان شما را می‌پذیرند یا خیر.

اگر هیچ مدرک مهارت زبانی ندارید، جای نگرانی وجود ندارد و شما باز هم می‌توانید پذیرش تحصیلی کالج کانادا را دریافت کنید. برخی از کالج‌ها برنامه‌های زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم ارائه می‌دهند و شما می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید.

 

دریافت پذیرش و درخواست برای ویزای تحصیلی

 

پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی کالج کانادا باید برای مجوز تحصیل که به شما اجازه تحصیل و کار در کانادا را می‌دهد، اقدام کنید. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از کالج که برنامه تحصیلی شامل تاریخ شروع و پایان را ذکر می‌کند.
  • شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد پول کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفلتان (در صوت وجود) در طول اقامت خود در کانادا را دارید. این مبلغ در حال حاضر 10000 دلار کانادا است. همچنین باید نشان دهید بودجه کافی برای بازگشت به کشور را دارید.
  • اگر در کانادا از شما حمایت مالی می‌شود، نامه‌ای از سازمان حامی خود داشته باشید.
  • هزینه درخواست مجوز تحصیل را پرداخت کنید.

شما می‌توانید تمام اطلاعات و مدارک لازم برای اخذ مجوز تحصیل کانادا را در وب‌سایت دولت کانادا مطالعه کنید. اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای تحصیلی را در سایت پیشرو مطالعه نمایید.

 

هزینه کالج‌های کانادا

درست است که هزینه‌های کالج در کانادا معمولاً کمتر از شهریه دانشگاه است، اما از استانی به استان دیگر، از کالجی به کالج دیگر و از برنامه‌ای به برنامه دیگر تفاوت‌هایی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال شهریه برنامه‌های تخصصی که شامل آموزش تجهیزات تخصصی (مانند اپراتور تجهیزات سنگین یا هوانوردی) هستند، ممکن است بیشتر باشد؛ زیرا مستلزم سرمایه‌گذاری کالج در این تجهیزات و همچنین در امکانات و تعمیر و نگهداری مداوم آن‌ها است. این هزینه‌ها اغلب در هزینه‌های شهریه لحاظ می‌شود.

سایر برنامه‌ها مانند برنامه‌های عکاسی یا هنرهای زیبا ممکن است از شما بخواهند که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، تجهیزات یا لوازم جانبی بخرید که می‌تواند هزینه‌های شما را افزایش دهد. به طور متوسط می‌توانید هزینه‌ای برابر 14000 دلار کانادا را برای یک سال تحصیلی که شامل دو ترم است، در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که ممکن است بتوانید برای پرداخت شهریه کالج کمک‌هزینه تحصیلی دریافت کنید؛ بنابراین تحقیقات کافی در مورد انواع کمک‌های مالی که ممکن است واجد شرایط آن باشید، انجام دهید.

علاوه بر هزینه‌های تحصیل باید برای کتاب، مسکن و سایر هزینه‌های زندگی هم بودجه‌ای اختصاص دهید. تمام اطلاعات لازم در مورد این هزینه‌ها را می‌توانید در مقاله هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا به دست آورید.

سخن پایانی

کالج‌های کانادا رهبران فناوری و توسعه نیروی کار این کشور هستند که دانشجویان را نه تنها برای مشاغل پیشرفته امروز، بلکه برای مشاغل فردا هم آماده می‌کنند. تنوع برنامه‌های کالج‌های کانادا آن‌قدر گسترده است که قطعاً می‌توانید یک برنامه را که برای شما مناسب باشد، پیدا کنید. آمار نشان داده است که 85 درصد از فارغ‌التحصیلان کالج در کانادا در عرض شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی شغل پیدا کردند. اگر موفق به پذیرش تحصیلی کالج کانادا شوید، می‌توانید از آینده شغلی و زندگی خود مطمئن باشید. کانادا اپلای به شما کمک می‌کند تا در بهترین کالج‌های کانادا پذیرش تحصیلی بگیرید و فردایی بهتر برای خود رقم بزنید.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ