واقعیت‌هایی عجیب و جالب دربارۀ شهر ویکتوریا

شهر ونکوور پایتخت زیبای استان بریتیش کلمبیا در کانادا است. این شهر زیبا به دلیل داشتن دانشگاه‌های معروفی نظیر دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه کانادا غرب، دانشگاه شهر ونکوور، دانشگاه کاپیلانو، کالج کلمبیا و کالج لانگارا مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان است. علاوه بر این، شهر ونکوور دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که می‌توان این مکان‌ها را عجایب جزیرۀ ونکوور به شمار آورد. یکی از آنها شهر ویکتوریا است که دارای عجایب زیادی برای دیدن است.

بیشتر مکان‌های دیدنی جزیرۀ ونکوور در شهر ویکتوریا، واقع شده است. ویکتوریا شهری کوچک است، اما مقصدی محبوب برای افرادی است که به مناظر زیبا و کشف عجایب در سفرهایشان علاقه دارند و البته تمام مسافران و گردشگران از آن لذت می‌برند. ویکتوریا شهری کوچک است، بنابراین بیشترین جاذبه های اصلی در مرکز شهر با فاصلۀ کم از یکدیگر قرار دارند. شما می‌توانید با پیاده‌روی اکثر عجایب شهر ویکتوریا را در شهر ونکوور پیدا کنید.

شما با قدم زدن در خیابان‌های ویکتوریا، فکر می‌کنید که در یک دهکدۀ جذاب انگلیسی هستید. مرکز شهر ویکتوریا با ساختمان‌های سبدهای آویز گل‌دار و خیره کننده‌ترین معماری در بریتیش کلمبیا (و شاید حتی کانادا) می‌تواند از عجایب شهر ونکوور به شمار آید.  اگر قصد گرفتن ویزا و بازدید واقعی از این شهر زیبای شهر ونکوور را دارید، با مشاوران مهاجرتی ما در کانادا اپلای تماس بگیرید.

شما برای سفر به شهر ونکورو و شهر ویکتوریا، باید سوار کشتی شوید. اگر از ایالات متحده آمریکا قصد رفتن به ونکورو را داشتید، کافی است از شهر سیاتل، سوار یک کشتی مسافربری شوید. در این جا تعدادی از عجایب شهر زیبای ویکتوریا را به شما معرفی می‌کنیم.

 

باغ‌های بوچارت شهر ویکتوریا ، یکی از عجایب شهر ویکتوریا

هر چند س‌ان‌ان، نشنال جئوگرافی و یواس‌ای تودی (USA Today)، همگی باغ‌های بوچارت (Butchart) را به عنوان یکی از باغ‌های برتر جهان معرفی کرده‌اند، اما ما آن را به عنوان یکی از عجایب شهر ویکتوریا می‌شناسیم. مناظر متنوعی در باغ‌های بوچارت وجود دارد که هر کدام می‌تواند ساعت‌ها شما را مسحور کند. از جمله باغ سانکن، باغ گل رز، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و باغ مدیترانه‌ای. باغ‌های بوچارت ارزش بازدید در هر فصلی را دارد. در زمستان، به لطف هزاران چراغ چشمک زن این باغ، واقعاً به یک سرزمین عجایب تبدیل می‌شود. یادتان نرود که باغ‌های بوچارت به عنوان یکی از مهمترین جاذبههای شهر ویکتوریا و یک مکان تاریخی ملی شناخته می‌شود و سالانه تقریباً یک میلیون بازدید کننده دارد.

 

محلۀ چینی‌های ویکتوریا، قدیمی‌ترین محلۀ چینی در کشور کانادا و از عجایب شهر ویکتوریا

تقریباً در اکثر شهرهای مهاجرپذیر یک محلۀ چینی‌ها (Chinatown) دیده می‌شود. ویکتوریا نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما چیزی که محلۀ چینی ویکتوریا را به عجایب این شهر بدل کرده، این است که محلۀ چینی‌های ویکتوریا قدیمی‌ترین محلۀ چینی‌ها در کانادا است. علاوه بر این، محلۀ چینی‌های ویکتوریا، در کل آمریکای شمالی بعد از شهر سان فرانسیسکو در کشور آمرییا، رتبۀ دوم را دارد. این محله مکانی زیبا برای گشت و گذار و بازدید است که معماری متمایز، فانوس‌های قرمز و طلایی که بالای خیابان قرار گرفته‌اند، دروازۀ علاقه‌های هماهنگ و فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های آن، ساعت‌ها وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. در نزدیکی این محله شما می‌توانید از کوچه‌ای دیدن کنید که یکی از باریک‌ترین خیابان‌های کانادا است: کوچه‌ای به نام فن تن.

 

عجایب شهر ویکتوریا: کوچۀ فن تن، باریک‌ترین کوچه در کانادا

وقتی در ویکتوریا هستید، باید در کوچه‌ای که به عنوان باریک‌ترین کوچۀ کانادا معروف است، قدم بزنید. کوچۀ فن تن (Fan Tan Alley) در نزدیکی محلۀ چینی ویکتوریا واقع شده است و عرض آن در باریکترین نقطه 90 سانتی متر است. نام این کوچه از یک بازی قمار چینی گرفته شده است. در اواخر دهۀ 1850، بسیاری از مهاجران چینی برای اکتشاف طلا به ویکتوریا آمدند. تا دهۀ 1920، کوچۀ فن تن یک منطقۀ مخفی برای قمار بوده و مملو از رستوران‌ها، مغازه‌ها و شیره‌کش خانه بود. اما کوچۀ فن تن علی رغم گذشتۀ سیاهش، امروز، یک مکان گردشگری محبوب و یکی از عجایب شهر ویکتوریا است که در آن بستنی فروشی، بوتیک‌های مستقل و یک گالری هنری برای تماشا وجود دارد.

 

ساختمان‌های بندرگاه اینر از عجایب شهر ویکتوریا

بندر اینر (Inner) جایی است که می‌توانید در آن، چشمگیرترین ساختمان‌های ویکتوریا را پیدا کنید. این یک خمکان ایده‌آل برای آفتاب گرفتن، عکس گرفتن و گوش دادن به آوازه‌خوانان هیابانی است. این بندر همچنین مقصد بسیار خوبی برای بازدید در شب است، زیرا چراغ‌های ساختمان قانون‌گذاری بریتیش کلمبیا قبل از گرگ و میش روشن می‌شوند و تمام شب چشمک می‌زنتد. شما می‌توانید از بندر اینر مردم می‌توانید با کشتی به دریایی به ونکوور یا اسکلۀ ماهی‌گیری فیشرمن وارف برسانید. این بندر قلب ویکتوریا است و شما نمی‌توانید آن را از دست بدهید.

 

خانۀ شناور اسکلۀ ماهیگیری: از عجایب شهر ویکتوریا

شاید اسکلۀ ماهیگیری یا فیشرمن وارف (Fisherman’s Wharf) ویکتوریا، به اندازۀ همتای سان فرانسیسكویی خود معروف نباشد، اما حیف است که به ویکتوریا بروید و از آن بازدید نکنید. این اسلکه با فاصلۀ کمی از مرکز شهر، دارای ساختمان‌های زیبا و خانه‌های شناور رنگارنگ بسیاری است. گزینه‌های زیادی برای غذاخوری نیز بر روی میز است. را در خود جای داده است. شما می‌توانید خانۀ شناور خود را انتخاب کنید و در آن، بستنی مکزیکی، سوشی یا انواع غذاهای خوشمزه را نوش جان کنید. شما پس از گشت و گذار در اسکلۀ فیشرمن می‌توانید با قایق‌های محلی به بندر اینر برگردید.

 

عجایب شهر ویکتوریا: کافه‌ها، پاب‌ها و بارها

ویکتوریا باید به عنوان پایتخت کافه‌ها و بارهای بریتیش کلمبیا شناخته شود. به نظر می‌آید که در مرکز این شهر چیزی به جز بار و کافه وجود ندارد. یکی از محبوب‌ترین بارهای ویکتوریا، که از عجایب این شهر نیز به شمار می‌آید، آیریش تایمز (Irish Times) است که در سال 2019، به عنوان بهترین بار ایرلندی آمریکای شمالی انتخاب شد. این با دارای موسیقی زنده شبانه است. پاب بارتولومیز (Bartholomew’s Pub)  از سال 1975 مشغول به کار است و مورد علاقۀ افراد محلی بوده است. در مورد تفاوت پاپ و بار، باید گفت در بار تنها نوشیدنی سرو می‌شود اما در پاب به همراه نوشیدنی، از شما با غذا نیز پذیرایی می‌شود. یکی دیگر از بارهای ویکتوریا دراک (Drake) است که نوشیدنی‌های عالی آن در ساحل غربی معروف است. بار چرچیل (The Churchill) دارای 50 نوع نوشیدنی با کیفیت عالی است.

 

موزۀ سلطنتی بریتیش کلمبیا از عجایب شهر ویکتوریا

موزۀ سلطنتی بریتیش کلمبیا (The Royal BC Museum) در سال 1886 تاسیس شده، هر چند که عنوان سلطنتی در سال 1987 به آن اعطا شده است. امروز موزۀ تاریخ طبیعی و انسانی استان بریتیش کلمبیا و همچنین بایگانی‌های تاریخی استانی در این موزه قرار دارد. موزۀ سلطنتی بریتیش کلمبیا سه گالری دائمی دارد: تاریخ مدرن، تاریخ طبیعی و تاریخ کشورهای جهان اول. این موزه همچنین دارای یک دستگاه نمایش فیلم با بزرگ‌ترین صفحه نمایش در استان بریتیش کلمبیا است. موزۀ سلطنتی بریتیش کلمبیا، یک مکان عالی برای افراد به ویژه جوانان است که به آنها کمک می‌کند در مورد تاریخ و مردم استان زیبای بریتیش کلمبیا بیشتر بدانند.

 قلعه هاتلی

عجایب شهر ویکتوریا: قلعۀ هاتلی

قلعۀ هاتلی (Hatley Castle) که درست در خارج از ویکتوریا واقع شده است، یکی از عجایب ویکتوریا است که در پردیس دانشگاه رویال رودز قرار دارد. این قلعه در آغاز دارای کاربری یک عمارت مسکونی بود، اما بعد از آن تا سال 1995، به عنوان یک کالج نظامی و مرکز آموزش دریایی مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر این قلعۀ یک مکان تاریخی ملی است که بدل به موزه شده است. قلعۀ هاتلی دارای باغ‌های گل رز، ایتالیایی و ژاپنی است. قلعۀ هاتلی در بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی از جمله ددپول (Deadpool)، غیرواقعی (UnREAL )، کمان (Arrow)، کشتن (The Killing) و فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) مورد استفاده قرار گرفته است. بی تردید این قلعه یکی از عجایب ویکتوریا است که باید از آن بازدید کرد.

 

باغ وحش ویکتوریا باگ

باغ وحش ویکتوریا باگ (Victoria Bug Zoo) در سال 1997 افتتاح شد و در آن 50 گونه مختلف حیوانات و حشرات زندگی می‌کنند. از حیوانات و جانورانی که این باغ وحش خانۀ آنهاست، می‌توان به آخوندک، عقرب، رتیل و بزرگ‌ترین کلنی مورچه در کانادا اشاره کرد. اگر به تماشای زندگی حشرات علاقه دارید، حتماً از این باغ وحش دیدن کنید.

 

دنیای مینیاتور، یکی از عجایب شهر ویکتوریا

مرکز دنیای مینیاتور (Miniature World) واقع در شهر ویکتوریا، ادعا می‌کند که «بزرگترین نمایشگاه چیزهای کوچک بر روی زمین» است. دنیای مینیاتور یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویکتوریا و از عجایب این شهر است که بیش از 85 شهر فرنگ کوچک و نمایشگر را در خود جای داده است. در داخل ساختمان، شما می‌توانید کوچک‌ترین کارخانۀ اره برقی جهان را پیدا کنید که درست کردن آن 11 سال به طول انجامیده و تنها برای نمایش نیست بلکه به خوبی کار می‌کند. همچنین دو نمونه از بزرگ‌ترین خانه‌های عروسک جهان که در حدود سال 1880 ساخته شده‌اند، در این مرکز وجود دارد. دنیای مینیاتور، ماکت‌های بسیار کوچکی از راه آهن بزرگ کانادا، که یکی از بزرگ‌ترین راه آهن های جهان است، و بخش‌هایی مانند دنیای شگفت انگیز سیرک و بسیار جای دیدنی دیگر در آن وجود دارد.

 

عجایب شهر ویکتوریا: یک ماهی و چیپس خوشمزه

شاید برایتان باورکردنی نباشد اگر بگوییم ماهی و چیپس (Fish and Chips) یکی از عجایب شهر ویکتوریا است.  اما گاهی اوقات طعم یک غذا آنقدر خوشمزه است که می‌تواند در میان عجایب یک شهر قرار بگیرد و آن را یک کانینتر غذا سرو کند. ماهی قرمز ماهی آبی (Red Fish Blue Fish) یک گونه رستوران خیابانی است که ماهی‌هایش در همان روز و به صورت تازه صید می‌شوند. در منوی این رستوران سیار، چندین گونه ماهی، نوشیدنی، ساندویچ، تاکو و غیره وجود دارد. شما بعد از صرف غذا در این جا، دیگر ماهی‌ و چیپس‌های دیگر را با آن مقایسه خواهید کرد.

هر چند این روزها به دلیل شیوع پاندمی کرونا، دریافت ویزا برای کشور کانادا مراحل متفاوتی را می‌گذراند، اما اگر قصد دارید برای بازدید از شهر زیبای ویکتوریا و عجایب آن، ویزا دریافت کنید، باید از کارشناسانی بهره بگیرید که بتوانند در این روزها نیز برای شما ویزا بگیرند. با کارشناسان ما در کانادا اپلای تماس بگیرید تا بدانید سفر به کانادا هرگز محال نیست.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ