معرفی موسسات آموزشی فنی و صنعتی در کانادا

معرفی موسسات آموزشی فنی و صنعتی در کانادا

واژه پلی تکنیک واژه‌ای رایج برای بیان توانایی موسسه علمی ارائه‌دهنده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنعتی و مبتنی به بازار است و یدک کشیدن این عنوان بیان‌کننده ارتباط موسسه آموزشی عالی با صنایع و شرکت‌ها برای ارائه دوره‌های آموزشی کار محور و نیاز بازار است.

در کانادا مؤسسات آموزشی معتبری این عنوان را اختصاصاً دارا می‌باشند و با ارتباط گسترده با صنعت و شرکت‌های صنعتی، منحصراً این رویه بازار محوری را به دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان کانادایی و خارجیان علاقه‌مند ارائه می‌دهند. تعداد 12 کالج و یک دانشگاه با عضویت در اتحادیه پلی تکنیک کانادا ارائه‌دهنده این آموزش‌ها به نیروی کار داخلی و خارجی هستند.

کالج و دانشگاه صنعتی

در تعریفی کلی کالج‌ها دروس بازار محور را ارائه می‌دهند و دانشگاه‌ها دروس علمی و تولید علم، ولیکن در این بین با توجه به تنوع ارائه رشته‌ها در موسسات آموزشی و با نگرش نیاز صنعت و بازار نیروی کار، تأسیس مؤسسات فنی و صنعتی در کنار مراکز علمی برای دوره‌های کوتاه‌مدت و کسب مهارت لازم است.

روابط نزدیک با کارفرمایان یکی از مزایای بارز آموزش در موسسات فنی و صنعتی را نشان می‌دهد. مؤسسات پلی تکنیک بر توسعه نیروی استراتژیک کار متمرکزشده‌اند و به دانشجویان اجازه می‌دهند تا در کنار متخصصان صنعت، استانداردهای صنعت و استفاده کاربردی از تجهیزات صنعتی را یاد بگیرند. در واقع، نتیجه یک خط مشی بازار محور  است که قابل استفاده و آماده برای اجرا در صنعت را دارد.

برنامه‌های درسی با مشورت با صنایع تدوین می‌شود، مدرسان از صنعت جذب می‌شوند و مشاغل و سازمان‌ها با پلی تکنیک شریک هستند تا چالش‌های خود را از طریق تحقیقات کاربردی حل کنند. این ارتباطات به دانشجویان درک صمیمانه‌ای از محیط کار و تجهیزات مورد استفاده در این زمینه را می‌دهد. آن‌ها فرصت‌هایی را برای یادگیری یکپارچه کار ایجاد می‌کنند و مسیر فارغ‌التحصیلان را برای دریافت شغل و وارد شدن به بازار کار هموار میکنند. این موسسات  با استفاده از وسعت رویکردهای برنامه‌نویسی، استراتژی‌ها و مدارک یادگیری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت‌های مورد نیاز برای یک اقتصاد متحول و پویا را فراهم می‌کند.

 

 

اهداف موسسات فنی و صنعتی چیست؟

این مؤسسات همان‌گونه که اشاره شد پلی بین دانشجویان و بازار کار صنایع بر اساس نیازهای پایه‌ای و به روز آن‌ها هستند و بر این اساس و طبق برنامه توسعه استراتژیک با صنعت، امکانات زیر را به متقاضیان تحصیل و صنایع ارائه می‌دهد:

برنامه استراتژیک توسعه صنعتی شامل:

  1. برنامه‌ریزی متمرکز بر صنعت Industry-Focused Programming
  2. مدارک کاربردی Applied Degree
  3. آموزش فنی کارآموزی Apprenticeship Technical Training
  4. گواهینامه‌های دوره‌ها Graduate Certificate
  5. تجربه عملی یا کواپ Hands On Experience
  6. آموزش بین المللی International Education
  7. تحقیقات کاربردی Applied Research
  8. ادامه تحصیل در حین کار Continuing Education
  9. ارائه دوره‌های دیپلم فنی Diploma Program
  10. یادگیری تلفیقی کار و صنعت Work-Integrated Learning

موسسه پلی تکنیک کانادا چیست

این مجموعه شامل مؤسسات آموزشی ارائه کننده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنعتی به متقاضیان و اعضای آن موسساتی هستند که از بودجه عمومی آموزش کانادا استفاده می‌کنند و به نوعی مؤسسات عمومی آموزش هستند.

موسسه پلی تکنیک کانادا صدای پیشگامان پلی تکنیک‌ها، کالج‌ها و مؤسسات فناوری با بودجه عمومی است. مأموریت آنها حمایت از سیاست فدرال در زمینه نوآوری و مهارت است.

اعضای Polytechnics Canada نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و نوآوری کانادا دارند. اعضای آنها از طریق امکانات و شبکه‌های خود راه حل‌های قابل توجهی برای مشکلات صنعت ارائه می‌دهند و انتقال دانش را تسریع می‌کنند؛ و به تربیت و آموزش نیروی کار مجهز به مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان در بخش‌های مختلف مشغول هستند.

مجمع پلی تکنیک کانادا اشاعه دهنده (مبلغ) سیستم آموزش علمی و کاربردی و فنی صنعت محور در کانادا است و اعضای این مجموعه به این موضوع افتخار می‌کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان این مراکز از بهترین و کارآزموده‌ترین نیروهای صنعت بوده و هستند.

اعضای موسسه پلی تکنیک کانادا

همان‌طور که در اول بیان کردیم این مجموعه شامل 12 کالج عمومی و یک دانشگاه عمومی است. در زیر لیست آن‌ها را قرار داده ایم و اطلاعات تکمیلی در رابطه با موسسه و دوره‌ها و شرط پذیرش را میتوانید از طریق وب‌سایت کانادا اپلای مطالعه کنید.

آلگون کویین

کالج جورج براون

کالج فنی بریتیش کلمبیا

کالج فن شا

کانستوگا کالج

ردریور کالج

هامبر کالج

کالج تکنولوژی شمال آلبرتا

کالج تکنولوژی جنوب آلبرتا

کالج پلی تکنیک ساسکاچوان

شرایدن کالج

سنکا کالج

دانشگاه کوانتلین پلی تکنیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تمامی اعضا این مرکز آموزشی از بهترین‌های ارائه‌دهنده دوره‌های فنی و صنعتی در کانادا هستند. همین موضوع  دلیل برتری این انتخاب را نشان میدهد. اگر به فکر تحصیل در کانادا هستید  و این شرایط را دارید:

  • فارغ‌التحصیل دیپلم ریاضی هستید؟
  • دارای لیسانس مهندسی و یا فنی هستید؟
  • از فارغ‌التحصیلی شما بیش از 5 سال گذشته ولی سابقه مرتبط دارید؟
  • به فکر ارتقای سطح دانش خود در صنعت‌کاری خود هستید؟

حتماً اول این مؤسسات آموزشی را بررسی کنید. این مؤسسات ارائه‌دهنده دوره‌های کوتاه‌مدت و گواهینامه‌های تخصصی و عالی و لیسانس هستند و با ادامه تحصیل در این دوره‌ها بر اساس کارکرد آن‌ها در بازار کار کانادا جذب خواهید شد.

موسسات صنعتی در یک نگاه کوتاه

اعضای پلی تکنیک کانادا نزدیک به 17000 برنامه آموزشی مداوم را ارائه می‌دهند. به طور متوسط این دروس 37 ساعت طول می‌کشند و هزینه هر درس آن 465 دلار است. تقریباً 40٪ از این دوره‌ها شامل یک بخش online آنلاین هستند و بیشتر از 60٪ افراد پذیرفته شده زن هستند.

یادگیری و کار تلفیقی

آموزش‌های پلی تکنیک به متقاضیان این فرصت را می‌دهد تا در کنار کارفرمایان آینده خود مشغول کار شوند. دانش‌آموزان از تجربه و مواجه با مردم، فناوری و چالش‌هایی که محل کار آینده آن‌ها را مشخص می‌کند بهره‌مند می‌شوند.

• 75٪ از کل برنامه‌های تحصیلی شامل یک مولفه یادگیری یکپارچه است.

• 62٪ از کل برنامه‌های گواهینامه‌ها، دوره‌های دیپلم تخصصی و لیسانس‌ها شامل یک بخش یادگیری یکپارچه است.

** یادگیری یکپارچه یعنی درس و کار در کنارهم یا عبارتی کلیه دوره ها دارای کواپ یا کارورزی است .

در سال 2019، 90800 دانش‌آموز بسیار ماهر از یکی از 13 پلی تکنیک کانادا فارغ‌التحصیل شدند که آماده بهره‌گیری از توانایی‌هایشان در بازار کار بودند.

در سال 2018-2019 این مؤسسات به آموزش بیش از 370 هزار متقاضی مشغول بودند که از این میزان 261 هزار نفر به‌صورت تمام‌وقت، 71 هزار نفر نیمه‌وقت و 39 هزار نفر کارآموز بودند.

 این مجموعه موسسات در کنار هم نزدیک 1000 دوره تخصصی دیپلم، 600 دوره گواهینامه تخصصی، 350 دوره تکمیلی، 270 دوره کارآموزی و بیش از 200 دوره لیسانس مستقل و 26 دوره با همکاری سایر دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

چرا کانادا اپلای

کانادا اپلای یک پلتفرم کاملاً هوشمند در زمینه تحصیلات کانادا است که با دارا بودن سطح وسیعی از اطلاعات، انتخاب دانشگاه، رشته تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا را آسان می‌کند. همچنین این پلتفرم دارای امکانات زیر است:

  • دارای سامانه جامع و بروز اطلاعات بهترین موسسات آموزشی کانادا
  • ارائه خدمات پذیرش موسسات موجود بدون دریافت هزینه اضافی
  • ارائه مشاوره قبل و بعد از دریافت نامه پذیرش
  • معرفی سیستم پرداخت هزینه دوره‌ها به‌صورت آنلاین توسط وینا پرداخت با کمترین هزینه
  • کارشناسان کارآزموده و عضو اتحادیه ICEF
  • داشتن آژانس همکار برای تجمیع امور ترجمه وقت سفارت- بلیط و خدمات ورود به کانادا
  • داشتن دفتر رسمی در تهران و کانادا
  • عضو رسمی کاریابی بین المللی وزارت کار ایران
  • عضو رسمی خدمات مسافرتی ایران
  • عضو رسمی سازمان مشاورین مهاجرت به کانادا

با توجه به کارشناسی‌های انجام شده این پلتفرم بهترین گزینه برای اپلای تحصیلی شما است می‌توانید به‌صورت رایگان از سایت کانادا اپلای برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا استفاده کنید و با اطمینان خاطر در کانادا مشغول به تحصیل شوید.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ