صفر تا صد پرداخت اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند و باید به لیست هزینه‌هایی که قبل از مهاجرت متحمل می‌شوند، آن را بیفزایند. البته ناگفته نماند این هزینه را شما در صورتی پرداخت خواهید کرد که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را داشته باشید. در این صورت دیگر فرقی نمی‌کند، شما قصد مهاجرت به کدام کشور را دارید؛ کانادا، آمریکا و اروپا همگی هزینه اپلیکیشن فی را از دانشجویان درخواست می‌کنند و تنها تفاوتشان در مقدار آن است. با پرداخت هزینه‌های درخواست یا اپلیکیشن فی شما به‌عنوان دانشجویی که قصد مهاجرت دارد، ممکن است احساس ناعادلانه بودن داشته باشید، اما این هزینه‌های نسبتاً اندک از مراحل مهم در فرایند پذیرش برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. ما در این مقاله سعی داریم در مورد پرداخت و زمان پرداخت اپلیکیشن فی توضیحات مختصر و مفیدی را ارائه دهیم.

چرا کالج‌ها و دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی دارند؟

پیش از آنکه آموزش کار با اپلیکیشن فی را بدانیم، بهتر است کمی با چرایی درخواست هزینه یا اپلیکیشن فی آشنا شوید. دو دلیل عمده وجود دارد که اکثر کالج‌ها هزینه درخواست دارند؛ اول آنکه به آن‌ها کمک می‌کند تا هزینه بررسی برنامه‌ها را پوشش دهند. کارکنانی که جلسات مرتبط با هر پرونده را تشکیل می‌دهند، برنامه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و یا به سؤالات متقاضیان پاسخ می‌دهند، همگی این موارد با هزینه‌هایی همراه است که با پرداخت اپلیکیشن فی توسط دانشجو جبران می‌شود. این در حالی است که برخی از این هزینه‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است؛ چراکه سیستم‌های الکترونیکی کارهای دستی مانند بررسی برنامه‌ها از طریق تعاملات انسانی را کاهش می‌دهند.

دومین علت دریافت این هزینه، اهداف و سیاست‌های هر دانشگاه است؛ به این معنا که کالج‌ها و دانشگاه‌ها گاهی اوقات هزینه‌هایی را برای ایجاد مانع مالی پیش روی دانشجو قرار می‌دهند؛ در این حالت فقط متقاضیانی درخواست می‌دهند که در تحصیل خود جدی هستند. اگرچه کشورهایی همچون کانادا برنامه‌های مهاجرتی متعددی برای دانشجویان بین‌الملل در نظر می‌گیرند، برای حفظ اعتبار خود سعی دارند به بازدهی علمی هم اهمیت دهند. طبیعی است که اگر برنامه‌های ورودی دانشگاه رایگان بود، برای متقاضیان آسان بود که به امید افزایش شانس، گزینه‌های متعددی را برای ورود به بهترین دانشگاه، درخواست دهند؛ اما با پرداخت هزینه، دانشجو فقط کالج‌ها و دانشگاه‌هایی را انتخاب می‌کند که برای تحصیل در آن‌ها مصمم است.

با این اوصاف می‌توان گفت که پرداخت اپلیکیشن فی توسط دانشجو ضروری و مهم به نظر می‌رسد. ممکن است برخی هزینه اپلیکیشن فی (Application fee) را با هزینه دیپازیت فی (Deposit fee - Admission fee) و یا هزینه شهریه (Tuition fee) اشتباه بگیرند. این هزینه پیش از سایر هزینه‌ها و صرفاً برای بررسی پرونده تحصیلی شما است که به‌حساب دانشگاه موردنظر خود واریز می‌کنید.

شیوه‌های پرداخت اپلیکیشن فی به چه صورت است؟

پرداخت این هزینه به سه شیوه امکان‌پذیر است: به‌صورت آنلاین، آفلاین و به‌صورت حواله. پرداخت به‌صورت آفلاین با استفاده از کارت‌های اعتباری همچون مسترکارت، ویزاکارت، حساب پی‌پل (PayPal) و یا درگاه فلای‌وایر (Fly Wire) قابل پرداخت خواهد بود. مطابق آخرین اخبار از ژانویه ۲۰۲۲ از سایت کانادا، روش‌های پرداخت غیر از کارت اعتباری وجود دارد. روش‌هایی همچون ارائه یک چک تأیید شده، حواله پول و ... می‌توانند جایگزین پرداخت از طریق کارت اعتباری شوند؛ اما آنچه حائز اهمیت است، پرداخت پول برای متقاضیانی است که ساکن ایران هستند.

ازآنجایی‌که به دلیل تحریم، ایرانیان امکان دسترسی به سیستم‌های بانک‌های جهانی را ندارند، پرداخت اپلیکیشن فی یا هر پرداخت بین‌المللی دیگر به‌صورت مستقیم توسط متقاضی ممکن نخواهد بود. در این حالت افرادی که آشنایانی در خارج از کشور دارند، می‌توانند از طریق کارت اعتباری آنان، پرداخت اپلیکیشن فی را انجام دهند. طبیعی است که این کار برای همه افراد مقدور نخواهد بود؛ لذا روش عمومی‌تر مراجعه به صرافی‌های ایرانی معتبر است. در این شیوه علاوه بر مبلغ اپلیکیشن فی، مبلغی هم باید برای پرداخت کارمزد به صرافی‌ها در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به سایت ویناپی مراجعه کنید و یا با شماره های 22266638 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.               

هزینه اپلیکیشن فی چقدر است؟

اپلیکیشن فی را همه دانشگاه‌ها از سراسر دنیا دریافت می‌کنند. این مبلغ بنا به رتبه دانشگاه و رشته متفاوت می‌شود؛ به این معنا که هرچه رتبه دانشگاه بالاتر باشد، متقاضیان بیشتری مدارک خود را سابمیت می‌کنند؛ بنابراین هزینه اپلیکیشن فی بالاتر می‌رود. درعین‌حال هر کشوری یک میانگین برای پرداخت اپلیکیشن فی دارد. برای نمونه دانشگاه‌های آمریکا هزینه‌ای مابین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار را برای بررسی پرونده شما دریافت می‌کنند. دانشگاه‌های کانادا میانگین مبلغی که دریافت می‌کنند،حدود 100 تا 200 د است. این مبلغ در کشورهای اروپایی میانگین کمتری دارد و تا ۷۵ دلار کاهش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که چنانچه پرونده دانشجو از سوی دانشگاه به هر دلیلی رد شود، مبلغ پرداختی Non-Refundable یا غیرقابل‌استرداد خواهد بود.

 

ددلاین پرداخت اپلیکیشن فی چه زمانی است؟

توجه به ددلاین‌های هر دانشگاه نکته بسیار مهمی است؛ چراکه ممکن است برخی با دردسرهای فراوان واریز را انجام دهند، اما تاریخ آن گذشته باشد و در این حالت است که پول آن‌ها هدر می‌رود. ددلاین یا همان تاریخ مقرر برای هر دانشگاه بستگی به ترمی دارد که شما برای تحصیل انتخاب می‌کنید. معمولاً زمان پرداخت این هزینه قبل از شروع هر ترم تعیین می‌شود و در هر دانشگاه و کالجی متفاوت است، اما بازه کلی آن مطابق تاریخی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

 

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، پرداخت اپلیکیشن فی برای همه دانشگاه‌ها اجباری است، اما برخی از دانشگاه‌های کانادا و آمریکا و برخی دانشگاه‌های اروپایی دانشجویان را از پرداخت اپلیکیشن فی معاف می‌کنند. مشاوره و راهنمایی‌های افراد متخصص و باتجربه در مجموعه کانادا اپلای می‌تواند برای موفقیت در این مرحله از مهاجرت برای شما راهگشا باشد. اگر شما بعد از مطالعه این مقاله و با تحقیقات کامل خود، همچنان دچار شک و تردید هستید، با مجموعه کانادا اپلای آن را در میان بگذارید تا کارشناسان ما، با تخصص و تجربه خود، شما را به بهترین شکل، راهنمایی کنند.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ