شرایط کار حین تحصیل دبیرستان در کانادا

بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندان نوجوان دارند، تصمیم می‌گیرند فرزندان‌شان را هرچه زودتر برای تحصیل در دبیرستان به کشور کانادا بفرستند تا کار، ادامه تحصیل و زندگی در کشور خارجی برایشان راحت‌تر باشد.

برای گرفتن پذیرش و ورود به برنامه‌های تحصیلی دوره دبیرستان در کانادا شرایط گوناگونی وجود دارد. یکی از نکاتی که برای افراد و خانواده‌ها مهم است، شرایط کار حین تحصیل در دبیرستان است. در این مطلب به توضیح این مسئله می‌پردازیم.

کار در کانادا

اجازه کار برای دانش‌آموز

قانون فدرال کانادا به نوجوانان زیر 17 سال اجازه می‌دهند کار کنند، اما این مسئله شروط مشخصی دارد. نوجوانان نباید مجبور به کار کردن باشند، نمی‌توانند همزمان با تحصیل کار کنند و همچنین مشاغلی مانند کار در معدن برای این گروه ممنوع است. اما درباره دانش‌آموزان بین‌المللی ماجرا متفاوت است.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا بنا به ویزای تحصیلی خود اجازه کار نیمه‌وقت همزمان با تحصیل (حداکثر 20 ساعت در هفته) دریافت می‌کنند و می‌توانند در طول تعطیلات مشخص شده از سوی دانشگاه به صورت تمام‌وقت هم کار کنند.

اما کسانی که برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان ویزای تحصیلی کانادا می‌گیرند، خودشان اجازه کار در طی دوران تحصیل خود را نخواهند داشت. 

یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان، این است که بتوانید ثابت کنید که خانواده دانش‌آموز توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه مدرسه و هزینه‌های زندگی دانش‌آموز و همراهانش (در صورت درخواست برای ویزای همراه) را دارند. خود این شرط هم نشان می‌دهد که امکان کار و تامین هزینه‌ها در طی دوره برای افراد در نظر گرفته نشده است.

برای گذراندن برخی از برنامه‌های آموزشی متناسب با دوره دبیرستان، نیاز است که دوره‌های کارآموزی بگذرانید. دوره‌های کارآموزی در مواردی بدون دستمزد و در مواردی همراه با دستمزد هستند. کار کردن به عنوان دوره کارآموزی برای دانش‌آموزان مجاز است اما چند شرط دارد:

  1. ویزای تحصیلی شما باید تا زمانی که کار می‌کنید معتبر باشد
  2. کارآموزی باید بخشی از برنامه آموزشی که می‌گذرانید باشد
  3. موسسه آموزشی که در آن تحصیل می‌کنید باید نامه‌ای در اختیار شما قرار دهد که در آن اهمیت بالای کارآموزی در این دوره را تایید می‌کند.
  4. دوره کارآموزی نباید بیشتر از نصف دوره آموزشی شما باشد.

کار حین تحصیل دبیرستان در کانادا

اجازه کار خانواده دانش‌آموز

اگر دانش‌آموزی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام ‌کند و موفق شود، می‌تواند پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ (در صورت داشتن شرایط جسمی و روحی مناسب) خود را برای زمان اقامت همراه با خود به کانادا ببرد. این افراد از طریق ویزای همراه وارد کانادا می‌شوند و اجازه کار در کانادا نخواهند داشت.

به طور کلی تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا مزایای بسیاری دارد اما اجازه کار کردن به شما یا خانواده‌تان را نمی‌دهد. پس از به پایان رساندن دوره دبیرستان می‌توانید با درخواست ویزای تحصیلی جدیدی برای تحصیل در کالج یا دانشگاه، اجازه کار نیز دریافت کنید. 

تحصیل در کدام مقاطع در کانادا اجازه کار ندارد؟

علاوه بر تحصیل در دبیرستان، شرایط دیگری نیز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد که طی آن‌ها شما اجازه کار نخواهید داشت. این شرایط را در ادامه شرح می‌دهیم:

  • دوره آموزشی ثبت نامی نیمه‌وقت باشد
  • طول دوره آموزشی کمتر از شش ماه باشد
  • دوره‌ هیچگونه مدرک یا گواهی پایانی ارائه نکند یا مدرک ارائه شده مورد تایید وزارت کار کانادا نباشد
  • دانش‌آموزان و دانشجویان دوره‌های آموزش زبان و دوره‌های پیش‌نیاز برای شرکت در دوره‌های دیگر هم اجازه کار نخواهند داشت.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ