شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا فوق لیسانس در 2021

با وجود اینکه شروع تحصیل در کانادا از مقطع کارشناسی می‌تواند مسیر متقاضیان را برای ورود به بازار کار این کشور هموارتر کند، اما عده‌ای از متقاضیان این فرصت را از دست می‌دهند! اگر شما هم جز این افراد هستید، نیازی نیست که رویای اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور را فراموش کنید. چراکه همچنان مهاجرت تحصیلی به کانادا برای فوق لیسانس برایتان امکان‌پذیر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا یکی از گزینه‌های محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی که به دنبال یک مدرک فوق لیسانس معتبر و تجربه باکیفیت بالا هستند است. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید و همیشه آرزوی تحصیل و زندگی در یک کشور درجه یک را داشته‌اید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. در این مطلب درباره شرایط و چگونگی تحصیل فوق لیسانس در کانادا سخن خواهیم گفت.

فوق لیسانس در کانادا

چرا باید در کانادا کارشناسی ارشد بخوانیم؟

تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه‌های کانادا در مقطع ارشد مزایایی به همراه دارد که قابل توجه هستند. ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارا بودن دانشگاه‌های بین‌المللی ممتاز

نام 26 دانشگاه کانادا در بین 300 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2020 دیده می‌شود. ازجمله این دانشگاه‌های برتر می‌توان به دانشگاه مگ گیل و دانشگاه تورنتو اشاره کرد.

کار حین تحصیل

اغلب کشورهای جهان امکان کار حین تحصیل را برای دانشجویان ممنوع کرده‌اند! درصورتی‌که کانادا برای اینکه دانشجویان بتوانند با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوند و امکان تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خودشان را در طول تحصیل داشته باشند، اجازه کار کردن حصین تحصیل ارشد را فراهم کرده است.

اگر تحصیل فوق لیسانس در کانادا را در برنامه‌هایتان دارید، باید بدانید که موقع تحصیل در این مقطع می‌توانید در طول هفته 20 ساعت و در ایام تعطیل 30 ساعت در هفته در بیرون از دانشگاه کار کنید. البته دانشجویان می‌توانند داخل دانشگاه نیز به کار و فعالیت مشغول شوند و از فرصت‌های تحقیقاتی که برای آن‌ها فراهم‌شده استفاده کنند.

فرصت‌های کاری پس از تحصیل

کانادا یکی از معدود کشورهایی است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که پس از تحصیل در این کشور بمانند و کار کنند؛ بنابراین پس از اتمام دوره فوق‌لیسانستان می‌توانید به مدت سه سال در کانادا بمانید و در شرکت‌های مطرح کانادایی مشغول به کار شوید.

 محیط چند فرهنگی و آرام

کانادا یک کشور چند فرهنگی است، به همین دلیل مهاجران موقع سکونت در این کشور به‌راحتی می‌توانند با سایر افراد ارتباط برقرار کنند و احساس آرامش و راحتی بیشتری نسبت به حضور در کشورهای دیگر خواهند داشت.

طبیعت شگفت‌انگیز

وقتی در کانادا حضور دارید می‌توانید وقت آزادتان در طبیعت بکر و دست نخورده این کشور سپری کنید. ازجمله جذابیت‌های این منطقه می‌توان به دریاچه‌های متعدد انتاریو، رشته کوه‌های راکی و جاذبه‌های بکر شمال غربی کانادا اشاره کرد.

تحصیل در کانادا

چگونه می‌توان دانشگاه مناسب برای کارشناسی ارشد انتخاب کرد؟

پس از شناخت مزیت‌های کانادا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس، اکنون نوبت انتخاب دانشگاه است. بیشتر زمان دانشجو در دانشگاه صرف می‌شود، همچنین پس از اتمام تحصیل، دانش و مدرک تحصیلی معتبر است که به متقاضی کمک می‌کند تا بتواند شغل مناسبی را پیدا کرده و آینده درخشانی برای خودش بسازد. اگر برای انتخاب دانشگاه تردید دارید و شناخت خوبی نسبت به دانشگاه‌های کانادا ندارید، نگران نباشید. در ادامه چند نکته مهم را که موقع انتخاب دانشگاه در کانادا باید در نظر داشته باشید برایتان آورده‌ایم.

 برتری علمی

با توجه به برتری علمی که دانشگاه‌های مطرح کانادایی دارند، درصورتی‌که در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آلبرتا، دانشگاه ساسکاچوان یا دانشگاه تورنتو تحصیل کنید، خیالتان از بابت اینکه آینده شغلی خوبی در انتظارتان است راحت خواهد بود. البته انتخاب رشته تحصیلی هم بسیار مهم است.

موقعیت دانشگاه

برای انتخاب دانشگاه جهت تحصیل فوق لیسانس در کانادا، بررسی شرایط استان‌های مختلف این کشور و دانشگاه‌های مستقر در این استان‌ها نیز مهم است. گزینه‌های محبوب برای تحصیل فوق لیسانس در کانادا شامل شهرهای انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا است. شهری را انتخاب کنید که از نظر سبک زندگی، بودجه و انتخاب دانشگاه برایتان بهترین باشد.

هزینه تحصیل

هزینه‌های تحصیل، کمک مالی و بورس تحصیلی می‌تواند بین دانشگاه‌های کانادا متفاوت باشد؛ بنابراین پیش از وارد شدن به دانشگاه‌های کانادا حتما درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و کمک مالی تحقیق کنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پشتیبانی دانشجویان بین‌المللی

برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا، باید دانشگاهی را پیدا کنید که برای دانشجویان بین‌المللی برنامه‌های مناسبی مانند خوابگاه یا پانسیون و مشاوره تحصیلی ارائه می‌کند؛ زیرا اولین حضور در دانشگاهی در یک کشور متفاوت، گاهی ممکن است منجر به از دست دادن اعتمادبه‌نفس دانشجویان شود. با وجود حضور مشاور و برنامه‌های ویژه‌ای که دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی تدارک می‌بیند، بهتر می‌توانید با فرهنگ کانادایی همسان شوید و در تحصیلات موفق باشید.

مهاجرت تحصیلی کانادا

هزینه کارشناسی ارشد در کانادا چقدر است؟

اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد در کانادا از یک تا دو سال است و معمولا شامل ترکیبی از دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی است. قیمت‌های مشخص این دورها می‌تواند بین 16 تا 28 دلار کانادا به‌صورت سالانه باشد.

هزینه تحصیل فوقی لیسانس در کانادا بسته به عوامل مختلفی ازجمله دانشگاه، برنامه تحصیل و موقعیت شما متفاوت است. بااین‌حال، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. برای کاهش هزینه تحصیل در آنجا می‌توانید از این بورسیه‌ها بهره‌مند شوید. البته این کمک‌هزینه‌ها از ابتدای شروع تحصیل به شما تعلق نمی‌گیرند و باید توانایی مالی برای پرداخت شهریه تحصیل را داشته باشید.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا

دوره‌های مختلف کارشناسی ارشد در کانادا دارای معیارهای مختلفی هستند. بااین‌حال، بعضی قوانین در بین تمام دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان در این مقطع یکسان است. در ادامه به این موارد اشاره‌کرده‌ایم:

صلاحیت‌های متقاضی

اکثر موسسات آموزشی کانادایی به مدارکی قابل‌ مقایسه با لیسانس کانادا نیاز دارند؛ بنابراین مدرک دانشگاهی‌تان باید قابل تطبیق با مدرک دانشگاه‌های  معتبر کانادایی باشد.

داشتن توصیه‌نامه

دانشجویان برای تحصیل فوق لیسانس در کانادا، باید توصیه‌نامه از اساتید دوره تحصیلی قبلی‌شان ارائه کنند. این توصیه‌نامه‌ها امکان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا را بیشتر می‌کند.

داشتن تجربه کاری

بسته به دوره کارشناسی ارشد درخواستی، ممکن است از دانش آموزان خواسته شود که تجربه کاری مربوطه را در زمینه تحصیل خودشان ارائه دهند.

آزمون زبان

از متقاضیانی كه زبان اول آن‌ها انگليسي نيست خواسته می‌شود كه در يك آزمون مهارت انگليسي، به‌طورکلی آيلتس يا تافل حاضر شوند. نمره‌ای که در این آزمون کسب می‌کنید با توجه به شرایطی که هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی دانشگاه‌های این کشور نمره آیلتس 6.5 به بالا و TOEFL iBT بالای 90 را برای پذیرش تایید می‌کنند.

نمونه کارها

برخی از موسسات ممکن است به‌عنوان بخشی از معیارهای صلاحیت خود، نمونه‌های کتبی یا نسخه‌ای از کارهای منتشرشده شما را درخواست کنند. ازجمله آن‌ها می‌توان به سابقه پژوهش یا مقاله‌های دانشجو اشاره کرد.

آزمون‌های تکمیلی

برخی از موسسات برای برنامه‌های خاص مدیریت / مهندسی نیاز به شرکت در آزمون‌های ویژه‌ای دارند؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در این گرایش‌های تحصیلی را دارید باید نمرات آزمون GMAT / GRE را نیز ارائه کنید.

و در انتها...

با تحصیل فوق لیسانس در کانادا می‌توانید خودتان را برای ورود به مقطع دکتری در دانشگاه‌های برتر دنیا آماده کنید. همچنین پس از فارغ‌التحصیل شده از این مقطع فرصت‌های شغلی بی‌شماری پیش روی شماست که می‌توانید آینده‌ای که می‌خواهید را برای خودتان بسازید.

اگر قصد ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی در کانادا را دارید، با مشاورین کانادا اپلای در تماس باشید. تیم متخصص ما برای انتخاب دانشگاه و رشته مناسب کنارتان خواهند بود.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ