سیر تا پیاز پذیرش مشروط تحصیلی کانادا

یکی از روش‌هایی که از طریق آن برای دریافت ویزا اقدام می‌شود، پذیرش مشروط تحصیلی کانادا نام دارد. این نوع پذیرش توسط دانشگاه‌های کانادا با در نظر گرفتن یک شرط بسیار مهم صورت می‌پذیرد که در جریان آن، دانشجو موظف می‌شود در ادامه، آن شرط را به صورت تمام و کمال انجام دهد. در ادامه این مطلب تلاش کردیم، تمام نکات این موضوع مهم را که برای بسیاری از متقاضیان پیش می‌آید، مورد بررسی قرار دهیم.

پذیرش مشروط تحصیلی کانادا دقیقاً چیست؟

پذیرش مشروط تحصیلی کانادا یا Conditional acceptance که عموماً با عنوان پذیرش موقت هم شناخته می‌شود، یکی از روش‌های راهیابی و اخذ ویزای تحصیلی در کشور کاناداست. همان‌طور که از عنوان این نوع پذیرش پیداست، دانشجویانی که با این روش ویزای تحصیلی خود را دریافت می‌کنند، سایه یک شرط مهم را بالای سر خود احساس می‌کنند؛ شرطی که خیلی زود باید در کشور کانادا به صورت کامل انجام شود تا دانشجو در مسیر عادی و استاندارد تحصیلی خود قرار بگیرد.

پرسش اصلی در این بخش از داستان به وجود می‌آید که مهم‌ترین ویژگی پذیرش کاندیشنال چیست؟ پذیرش مشروط تحصیلی کانادا که در بین دانشجویان با اسم پذیرش کاندیشنال هم شناخته می‌شود، یک‌سری ویژگی مهم دارد که «توجه به رزومه تحصیلی دانشجو» از جمله ویژگی‌های مهم آن است. درست است که در حین دریافت این پذیرش، یک شرط مهم بر دوش دانشجویان عزیز قرار می‌گیرد، اما این نکته را فراموش نکنید که شما فرصت کافی را برای دریافت نمره قبولی در زبان‌های خارجه خواهید داشت. پس نگران چیزی نباشید و با اعتماد به نفس کامل، به سوی کانادا راهی شوید!

مزیت پذیرش کاندیشنال چیست؟

در جریان اخذ ویزای تحصیلی مهم‌ترین چیزی که مد نظر دانشگاه قرار می‌گیرد، رزومه تحصیلی شماست. فلسفه این نوع پذیرش در آن است که شما می‌توانید در کانادا تمامی پروسه آموزش زبان خود را با موفقیت پشت سر بگذارید و اصلاً نیاز نیست که در حال حاضر به آن فکر کنید. البته دانشجویانی که پذیرش مشروط تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند، مطمئناً از رزومه تحصیلی بسیار مطلوبی برخوردار هستند و تمامی شرایط مالی و تحصیلی را دارند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویان هستید که فقط و فقط در بحث زبان‌های خارجه ناکام مانده‌اید، به این نوع پذیرش فکر کنید.

آیا من هم می‌توانم پذیرش مشروط را دریافت کنم؟

ممکن است، در همین لحظه از خود سؤال کنید که آیا من هم جزو افراد واجد شرایط برای دریافت این نوع پذیرش هستم یا خیر. برای اینکه بدانید پذیرش کاندیشنال یا موقت برای چه افرادی مناسب است یا چه افرادی می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند، باید بدانید شانس پذیرش یک دانشجو در این روش دقیقاً چقدر است. از این واقعیت غافل نشوید که اگر برای دریافت پذیرش مشروط تحصیلی کانادا اقدام کنید، درصد شانستان برای ورود به کانادا کمتر می‌شود. البته این موضوع به معنای آن نیست که هیچ امیدی وجود ندارد؛ اما شما خودتان را جای افرادی بگذارید که می‌خواهند به دانشجویان پذیرش بدهند؛ قطعاً در ارزیابی‌های شما، کسب نمره قابل قبول در زمینه زبان خارجه بسیار حائز اهمیت است.

نکته مهم‌تر این است که سفارت کانادا در زمینه پذیرش موقت یا مشروط بسیار سخت‌گیری می‌کند. بدیهی است که ضعف در زبان انگلیسی یا فرانسه، یک نقطه بسیار منفی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا به شمار می‌رود. البته بهتر است که با این حرف‌ها ناامید نشوید و برای اخذ پذیرش خود همچنان پافشاری کنید. به طور کلی، افراد به خصوصی می‌توانند از این نوع پذیرش استفاده کنند؛ موارد زیر، به خوبی نشان‌دهنده این دسته از متقاضیان هستند:

  • دانشجویان متقاضی با نمره‌های بسیار پایین در یکی از 2 زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • متقاضیانی که در انتظار آماده شدن مدرک تحصیلی خود هستند
  • افرادی که مدارکشان به دلایل متعددی هنوز حاضر نشده است

مزایا و معایب پذیرش مشروط تحصیلی کانادا

مثل بسیاری از مسائل دیگر، پذیرش کاندیشنال هم علاوه بر مزایای بسیار از معایب و ایرادات خاصی برخوردار شده است. اشاره کردیم که مهم‌ترین ویژگی اخذ پذیرش مشروط در این است که شما می‌توانید بدون کسب نمره قابل قبول در زبان خارجه، برای ادامه تحصیل به کانادا بروید. اما معایب دریافت این نوع پذیرش چه چیزهایی هستند؟ جدول زیر، به درک بهتر از این موضوع، بسیار کمک خواهد کرد:

مزایا

معایب

امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون نیاز به کسب نمره 6 یا 6.5 در آزمون‌های iBT یا PTE

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، این نوع پذیرش را برای مقطع کارشناسی ارشد قبول نمی‌کنند

امکان آموزش زبان خارجه در کانادا پس از اخذ پذیرش

شانس اخذ ویزای کانادا به دلیل ضعف در مهارت زبان کاهش می‌یابد

عدم نیاز به پاس کردن پیش‌نیاز زبان برای ورود به دانشگاه

امکان اخذ پذیرش موقت برای مقطع دکترا وجود ندارد

اهمیت دادن به رزومه تحصیلی دانشجو در مقایسه با نمره زبان او

آموزش زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی در کانادا به مراتب سخت‌تر از ایران است

 

در ضمن، لازم است بدانید همه دانشگاه‌های کانادایی با پذیرش مشروط تحصیلی موافق نمی‌کنند. شما باید دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید و ببینید که آیا این مرکز آموزشی مایل برای ارائه پذیرش مشروط یا موقتی است یا خیر؛ چند دانشجوی متقاضی، اخیراً در یکی از بحث‌های quora در رابطه با این دانشگاه‌ها در کانادا گفت‌وگو کرده‌اند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش مشروط تحصیلی کانادا

هر کدام از دانشگاه‌های کانادا نیازمند مدارک خاصی هستند که با توجه به شرایط تحصیلی خود آن‌ها را از دانشجو می‌خواهند؛ به همین دلیل، بهتر است برای اطلاع بهتر و جامع‌تر از مدارک مورد نیاز، سایت هر دانشگاه را به صورت مستقیم مورد بررسی قرار بدهید. در ادامه، با مدارک اصلی مورد نیاز برای پذیرش مشروط تحصیلی کانادا آشنا خواهید شد:

  • ارائه ریز نمرات و تمامی مدارک تحصیلی
  • ارائه فتوکپی از صفحه نخست پاسپورت
  • آماده کردن فرم تمکن مالی و اسناد مرتبط با آن
  • کامل کردن فرم مربوط به درخواست پذیرش
  • پرداخت کامل هزینه‌های مربوط به اپلای کردن

کلام آخر

پذیرش مشروط تحصیلی کانادا که با عنوان پذیرش موقت یا کاندیشنال هم شناخته می‌شود، یکی از روش‌های اخذ ویزای تحصیلی است که نیاز به کسب نمره زبان را به صورت موقت رفع می‌کند. برای دریافت این نوع پذیرش باید از شرایط تمکن مالی و نمرات بسیار مطلوب تحصیلی برخوردار باشید. این نوع پذیرش علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایب و مشکلاتی هم است که نباید از آن‌ها غافل شد. در نهایت، برای اخذ پذیرش مشروط تحصیلی کانادا کافی است تا با مجموعه کانادا اپلای تماس برقرار کنید تا از تمامی خدمات مربوط به این نوع پذیرش بهره‌مند شوید.

از انتخاب دانشگاه، ارسال درخواست مورد نظر و تبدیل پذیرش مشروط به پذیرش واقعی و قطعی، فاصله‌ای به اندازه یک تماس باقی است؛ اگر با تمامی شرایط این نوع پذیرش آشنا شده‌اید و تمایل دارید که وارد کانادا شوید، همین حالا این فاصله را از بین ببرید و با تیم مجرب و حرفه‌ای کانادا اپلای تماس حاصل کنید. برای اطلاعات بیشتر، وبلاگ کانادا اپلای را حتما چک کنید.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ