زندگی دانشجویی در کانادا

سالانه چیزی بیش از نیم میلیون نفر از سراسر جهان برای تحصیلات دانشگاهی به کانادا می‌روند. نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی که هر ساله برای تغییر سرنوشت و آیندۀ خود به کانادا می‌آیند، تنها بخشی از مهاجران تحصیلی کانادا کسانی هستند که سال‌هایی از عمرشان را به شیوۀ زندگی دانشجویی در این کشور می‌گذرانند. 

هزاران نفر دیگر برای تحصیلات مدرسه، برای شرکت در برنامه‌های تبادل تحصیلی یا حضور در کلاس‌های زبان به این کشور سفر می‌کنند. کانادا مکانی عالی برای رشد و شکوفایی دانشجویی است. کانادا کشوری زیبا دارای تنوع فرهنگی، با مردمی صلح دوست و رویکردی دوستانه نسبت به خارجی‌ها شناخته می‌شود. 

تقریباً یک پنجم از دانشجویان کانادا، از سایر کشورها برای تحصیل به کانادا آمده‌اند. یک بخش از ساعات روز شما در کانادا به عنوان دانشجو، در دانشگاه می‌گذرد. اما به طور کلی شما باید بدانید چگونه نیازهای خود را برآورده کنید و اصولاً شرایط زندگی دانشجویی در کانادا چگونه است.

ما برای شما خواهیم گفت که زندگی دانشجویی در کانادا چگونه است. در ماه چه هزینه‌هایی دارید، چگونه می‌توانید برای کسب درآمد کار کنید؟ چه مکان‌هایی را می‌توانید به عنوان محل زندگی انتخاب کنید و چه تفریحات و سرگرمی‌هایی انتظار شما را می‌کشند. 

بدون تردید زندگی دانشجویی در هر شهر با شهر دیگر فرق می‌کند و شرایط هر دانشگاه مدل زندگی دانشجویی شما را تعیین می‌کند. اگر دوست دارید در مورد شرایط زندگی دانشجویی در هر یک از دانشگاه‌های کانادا، اطلاع داشته باشید، با کارشناسان ما در کانادا اپلای تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد هزینه‌ها، شرایط زندگی و امکانات دانشگاه و شهرهای مختلف را از ایشان به دست آورید.  

زندگی دانشجویی در محیط‌های دانشگاهی کانادا

تحصیلات عالی در کانادا شامل کالج و دانشگاه است. هر یک فرصت‌های بی نظیری را برای یادگیری و رشد برای شما به وجود می‌آورد. در کالج یا آموزشگاه‌های حرفه‌ای زندگی دانشجویی شما با آموزش‌های کاملاً عملی پر می‌شود. 

اگر شما در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل باشید و یا در کالج‌های کانادا درس بخوانید، شرایط زندگی دانشجویی‌ شما، با وضعیتی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانید متفاوت خواهد بود. 

زندگی دانشجویی  در مقطع کارشناسی یا کالج‌های کانادا

اگر می‌خواهید در زمینۀ بهداشت دهان و دندان در کالج تحصیل کنید، ممکن است علاوه بر شرکت در کلاس‌ها، کارهای عملی در زمینۀ عکس‌برداری از دهان و دندان و کار با بیماران نیز انجام دهید. اگر انتخاب رشتۀ تحصیلی شما نجاری حرفه‌ای باشد، ممکن است تمام روز را به طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه اختصاص دهید. به طور خلاصه، شما در طول زندگی دانشجویی خود، فرصت‌های زیادی برای تمرین مهارت‌های خود در محیط‌های واقعی کار خواهید داشت.

در دانشگاه ، روزهای شما به شنیدن سخنرانی اساتید و آزمایشگاه، آموزش یا کارگاه خواهد گذشت. این تنوع همان چیزی است که زندگی دانشجویی را تعریف می‌کند؛ ترکیبی از آموزش تئوری و انجام آن که به شما در آماده‌سازی برای آیندۀ شغلی کمک می‌کند. 

اساتید و مربیان دانشگاه، ساعات اداری را برای ملاقات دانشجویان در نظر می‌گیرند، بنابراین می‌توانید با آنها دیدار کنید تا دربارۀ تکالیف یا سوالات خود بحث کنید. همچنین در هر کلاس حداقل یک دستیار آموزشی یا آزمایشگاهی وجود دارد. این فرد معمولاً یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشتۀ شماست که برای ارائۀ پشتیبانی و یادگیری بیشتر به دانشجویان نیز در دسترس شما خواهد بود.

شما فرصت کافی خواهید داشت که در کالج یا دانشگاه، ساعاتی از روز خود را به فراگیری و آموزش بگذارنید و با زمان‌بندی مناسب و بهینه، بقیۀ ساعات روز خود را به باقی فعالیت‌های مرتبط با زندگی دانشجویی بگذرانید. از آن جایی که کالج و دانشگاه شما را با دوستان و افرادی آشنا خواهند کرد که در طول زندگی حرفه‌ای شما به همکارانتان تبدیل می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید بخشی از روزهای خود در زندگی دانشجویی‌تان را به معاشرت با این افراد بگذرانید. 

زندگی دانشجویی در کانادا به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی

 زندگی دانشجویی شما به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد، یا دکترا در کانادا، بر دو کار استوار است: شرکت در کلاس‌ها و انجام تحقیقات اصلی یا کارهای میدانی برای پروژۀ تحقیقاتی یا پایان نامه‌تان. شما با راهنمایی تخصصی استادان، محققان و مربیان مشهور کانادا پیشرفت خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید در دانشگاه به عنوان دستیار آموزش، تحقیق یا آزمایشگاه کار کنید.

زندگی دانشجویی در هر سطح از تحصیلات عالیه در کانادا، قسمت عظیمی از تجربیات شماست. اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید، کارهای پژوهشی و تحقیقات میدانی به شما فرصت آشنایی و معاشرت با افراد مختلف را خواهد داد. بنابراین می‌توانید از یک زندگی اجتماعی سرگرم کننده و فعال لذت ببرید: با دوستان خود برای نوشیدن قهوه بیرون بروید، به بار یا کلوپ‌های شبانه بروید، سفرهای کوتاه خارج از شهر داشته باشید و یا در طول تعطیلات تحصیلی با دوستان خود در کانادا سفر کنید.

قطعا برای تجربۀ زندگی دانشجویی باید نخست دانشجوی کشور کانادا شد. برای چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و یا اطلاع از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا با کارشناسان مجرب ما در کانادا اپلای تماس بگیرید.

 

تمام گفته ها و نگفته ها در باره اخذویزای تحصیلی

اینجا کلیک کنید.

 

ارزان ترین دانشگاه

اینجا کلیک کنید.

 

 

زندگی دانشجویی و شناخت فرهنگ کانادایی

فرهنگ کانادا تحت تأثیر سنت‌های انگلیس و فرانسه است، اما به لحاظ تاریخی می‌بینیم که این کشور درهای خود را به روی مهاجرت و مهاجران باز گذاشته است. این بدان معنی است که کشور کانادا، رویکردی تعاملی با فرهنگ‌های مختلف دارد، یاد می‌گیرد و یاد می‌دهد. 

آیا دوست دارید با مردم کانادا ارتباط داشته باشید؟ در این صورت، از مهم‌ترین چیزهایی که باید به هنگام زندگی دانشجویی در کانادا بدانید، این است که کانادایی‌ها از طرفداران بزرگ ورزش‌های حرفه‌ای هستند و مشهورترین آنها لیگ ملی هاکی است. بیشتر شهرهای کانادا میزبان رویدادهای ورزشی متعدد است. علاوه بر این، هنر به ویژه تئاتر و موسیقی در این کشور خیلی طرفدار دارد و بسیاری از هنرمندان نوظهور اغلب در مکان‌های دانشگاه نمایش اجرا می‌کنند و آواز می‌خوانند. 

برخورد مردم کانادا با دانشجویان در زندگی دانشجویی 

کانادایی‌ها مردمانی مودب و جامعه مدار هستند که بیگانگان را ترغیب می‌کنند تا شیوه‌های فرهنگی خود را حفظ کرده و به اشتراک بگذارند. از آن جایی که این کشور مهاجرپذیر و چندفرهنگی است، مردم کانادا در مقابل افرادی که از کشورهای دیگر، به ویژه برای مهاجرت تحصیل به کانادا، می‌آیند، مهربان و دوستانه است. 

رفتار مردم کانادا با مهاجرین، نژادپرستانه نیست. ضمن این که کانادا به یکی از امن‌ترین کشورهای روی کرۀ زمین مشهور است. نگرش آسان‌گیر و تساهلی ملت کانادا این کشور را به مکانی فوق‌العاده برای تحصیل دانشجویان و زندگی دانشجویی در این کشور می‌نماید.  

غذاهای کانادایی و آشپزی در زندگی دانشجویی

غذاهای کانادایی فراتر از سیروپ افرا و کلیشه‌های آشنا است. به لطف نژاد فرانسوی و بریتانیایی، و مهاجرت افراد از سراسر جهان، این کشور مجموعۀ متنوعی از غذاها را برای هر نوع سلیقه‌ای تهیه می‌کند. غذاهای سنتی فرانسوی در کبک، غذاهای ملل مختلف در رستوران‌های کوچک و بزرگ سراسر کانادا، گوشت‌های دودی، نان شیرینی و حتی ترشی که وجود خود را مدیون جمعیت یهودیان این کشور است. در کانادا اگر نخواهید طی زندگی دانشجویی خودتان آشپزی کنید، حتماً چیزی باب سلیقه و ذائقه‌تان پیدا خواهید کرد. 

 

هزینۀ زندگی دانشجویی در کانادا 

اگر دانشجوی کشور کانادا باشید می‌توانید از مزایای زیادی استفاده کنید. یکی از این مزایا، برخورداری از مجوز کار است که به شما اجازه می‌دهد در کنار مخارج، درآمد نیز داشته باشید. در نتیجه ما در کنار مخارجی که شما در دوران زندگی دانشجویی در کانادا دارید، درآمد نیز اضافه خواهیم کرد. 

مخارج

شما برای زندگی دانشجویی و تحصیل در کانادا معمولاً سالیانه بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا نیاز دارید. این رقم شامل شهریه، اسکان و سایر هزینه‌های زندگی است. برخی از هزینه‌های زندگی برای یک زندگی دانشجویی در کشور کانادا عبارتند از:

یک وعده غذایی معمول در رستوران: 15 دلار  کانادا

یک وعده غذا در مک دونالد: حدود ۹ دلار کانادا

یک بطری آب معدنی کوچک: 1.67 دلار کانادا

یک بطری نوشابه: کمتر از 2 دلار کانادا

یک شیشه شیر یک لیتری: 2.1 دلار کانادا

یک فنجان کاپوچینو: ۳.۷۷ دلار کانادا

یک بطری نوشیدنی الکلی: 6 دلار کانادا

یک قرص نان: 2.76 دلار کانادا

بلیط‌های حمل و نقل درون شهر ماهانه: 90 دلار کانادا 

یک کیلو برنج:  ۴ دلار کانادا

یک شانه تخم مرغ:  ۳.۳۵ دلار کانادا

یک کیلو پنیر: ۱۲.۰۲ دلار کانادا

یک کیلو گوشت سینه مرغ:  ۱۳.۳۰ دلار کانادا

یک کیلو گوشت ران مرغ:  ۱۴.۵۷ دلار کانادا

یک پاکت سیگار:  ۱۲ دلار کانادا

یک کیلو سیب: ۳.۸۰ دلار کانادا

یک کیلو موز:  ۱.۷۵ دلار کانادا

یک کیلو پرتقال: ۳.۷۰ دلار کانادا

یک کیلو گوجه فرنگی: ۳.۶۸ دلار کانادا

یک کیلو سیب زمینی: ۲.۴۹ دلار کانادا

یک کیلو پیاز: ۲.۲۹ دلار کانادا

بلیت سینما:  ۱۲.۹۹ دلار کانادا

هزینۀ خدمات عمومی ماهانه حداقل: 150دلار کانادا

اجارۀ آپارتمان در مناطق مختلف بسیار متفاوت است و  بین 400 تا 1500 دلار کانادا متغیر است. 

درآمد

با افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا، دولت فدرال، ایالات با همکاری دانشگاه‌ها، در حال برنامه‌ریزی‌های مختلف برای افزایش تجربۀ دانشجویی و کسب درآمد دانشجویان در این کشور هستند. طبعاً زمانی که شما بتوانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از راه کار کردن به دست آورید، زندگی دانشجویی راحت‌تری خواهید داشت. 

اگر شما مجوز کار دانشجویی (Work permit) داشته باشید، می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود در کانادا را در زمان زندگی دانشجویی‌تان تامین کنید. دانشجویان بین المللی مجاز به کار دانشجویی با مجوز تحصیل معتبر هستند.

لینک کار دانشجویی

شما باید اطمینان حاصل کنید که محل کار شما به طور قانونی وابسته به دانشگاه است. کار در خارج از دانشگاه نیز حداکثر برای 20 ساعت در هفته مجاز است، اما فقط در صورت داشتن مجوز کار یا اجازه تحصیلی که صلاحیت شما را بیان کند، این امر ممکن است.

دستمزد دریافتی شما برای کار دانشجویی بسته به استان‌های مختلف کانادا فرق می‌کند. با توجه به این که دستمزد در کانادا به صورت ساعتی پرداخت می‌شود، دانشجویان ممکن است برای 20 ساعت کار در هفته از ساعتی 11 تا 15 دلار دستمزد دریافت کنند. البته در زمان تعطیلات و یا برای دانشجویان پاره وقت، ساعت کار مجاز دانشجویان بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

زندگی دانشجویی و اقامت

زندگی دانشجویی درون خوابگاه 

اکثر دانشگاه‌ها در درون محوطۀ دانشگاه به دانشجویان محل اقامتی را را ارائه می‌دهند. دانشجویان سال اول اغلب در اولویت دریافت این اتاق‌ها هستند. محل اسکان دانشجویان به سبک خوابگاه‌هایی هستند که ممکن است امکانات رفاهی آنها مانند آشپزخانه یا حمام به صورت مشترک باشند. 

دانشجویانی که از ایدۀ زندگی دانشجویی در خوابگاه با جنسیت مختلط راحت نیستند، باید قبل از رزرو اتاق، خود را به دانشگاه اطلاع دهند. زندگی دانشجویی در خوابگاه باعث می‌شود که شما روابط گسترده‌ای با همکلاس‌های خود داشته باشید و با هزینه‌ای معقول در این مکان‌های عمومی اقامت کنید. 

زندگی دانشجویی خارج از خوابگاه

شما می‌توانید در دوران زندگی دانشجویی خود در کانادا، خانه یا اتاقی خارج از دانشگاه نیز اجاره کنید. این کار می‌تواند به صورت اجارۀ یک خانۀ کامل و دربست باشد و یا به صورت هوم استی (Home Stay) یا اقامت در خانۀ کانادایی‌ها.  

شیوۀ هوم استی، یک روش مناسب برای اقامت در کانادا است. شما با اجارۀ یک اتاق از خانۀ افراد کانادایی، مبلغ بسیار کمی را در مقایسه با اجارۀ یک خانه کامل و یا هتل خواهید پرداخت. علاوه بر این، شما با یک خانوادۀ کانادایی زندگی خواهید کرد و زندگی دانشجویی شما به تنهایی و در غربت سپری نخواهد شد. 

میزان اجارۀ پرداختی و شیوه‌های پرداخت مبلغ اجاره در روش هوم استی متفاوت است. ممکن است شما در قبال کاری برای میزبانتان انجام دهید، مثلاً حیوانات خانگی او را به گردش ببرید، به خانه‌اش رسیدگی کنید و یا ممکن است، به عنوان اجارۀ اتاقتان، پول نقد پرداخت کنید.  

به طور کلی می‌توان گفت که زندگی دانشجویی در کانادا، تجربه‌ای ناب و منحصر به فرد از زندگی در کشوری با مردمان آرام، مهمان‌پذیر و صلح طلب است. شرایط تحصیلی مناسب دانشگاه و شرایط خوب زندگی دانشجویی، هر کسی را علاقمند به تحصیل در کشور کانادا و این شیوۀ زندگی می‌کند. 

در صورتی که شما هم علاقمند به تحصیل در کانادا هستید، از مشاورۀ کارشناسان مجرب ما در کانادا اپلای بهره ببرید تا بتوانید هر چه سریع‌تر به هدف خود یعنی زندگی تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا دست یابید. 

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ