راهنمای تغییر مسیر برای کسانی که اشتباه انتخاب رشته کرده‌اند!

راهنمای تغییر مسیر برای کسانی که اشتباه انتخاب رشته کرده‌اند!

تعداد قابل توجهی از دانشجویان مقطع متوسطه ممکن است برای انتخاب مسیر علمی خودشان براساس حدس و گمان و فرضیات تصمیم گرفته باشند. برخی از آن‌ها ممکن است دانشجویان جوانی باشند که هنوز گزینه‌ها را به طور کامل بررسی نکرده‌اند. زیرا بعضی از برنامه‌ها و خواسته‌های دانشجویان می‌توانند برای کانادا جدید باشند و متقاضیان ممکن است از خواسته‌ها و الزامات دانشگاهی یک برنامه خاص آگاهی نداشته باشند.

برخی دیگر می‌توانند علایق مختلفی داشته باشند و در انتخاب برنامه‌ای به جای برنامه دیگر اجتناب کنند. اغلب، دانشجویان در برنامه‌های بسیار رقابتی ممکن است مجبور شوند مسیر دیگری را طی کنند. این امر اغلب در بین دانشجویان علوم دیده می‌شود که برای ورود به دانشکده پزشکی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. از آنجا که نرخ پذیرش در برنامه‌های رقابتی کم است، بسیاری از متقاضیان باید مسیرهای جایگزین را در نظر بگیرند.

در طول این مسیر، متقاضیان مطمئناً اشتباهاتی مرتکب می‌شوند، باید حتما این نکات را جدی بگیرید. اگر از انتخاب برنامه خود ناامید شده‌اید و احساس می‌کنید انتخاب نادرستی انجام داده‌اید، نکاتی وجود دارد که می‌توانید در این زمینه انجام دهید. اول باید دلایل پشیمانی خود را بررسی کنید، اما قبل از آن باید بدانید که چه مدت است که مشغول به تحصیل هستید و سوابق تحصیلی شما چگونه است. با توجه به این نکات می‌توانید گزینه دوم را برای تحصیل در کانادا به سادگی پیدا کنید.

تغییر رشته تحصیلی در کانادا  فوری و به زودی

اگر برنامه درسی شما خیلی کوتاه است، ممکن است دوره‌ها یا کل برنامه را بدون هزینه زیاد وقت، پول یا مجازات تحصیلی در کارنامه خود رها کنید. اگر چند دوره را به پایان رسانده باشید، ممکن است بتوانید رشته خود را به طور کامل تغییر دهید و از این دوره های گذرانده شده به عنوان گزینه انتخابی برای یک برنامه تحصیلی متفاوت استفاده کنید.

بسیاری از دوره‌های موجود می‌توانند برای کار شما مناسب باشند. به عنوان مثال، درک بازاریابی در یک آژانس خدمات اجتماعی مهم است. مهارت‌های تحقیق و نوشتن که در علوم اجتماعی و انسانی فرامی‌گیرید در دنیای کسب و کارها مفید است. وقتی می‌خواهید دوره‌های خود را رها کنید، به این فکر کنید یا از کارکنان مرکز شغلی مدرسه خود مشاوره بگیرید.

در ادامه تغییر رشته تحصیلی در کانادا

ممکن است بخواهید ترم یا سال را به پایان برسانید و به جای دیپلم، برنامه کوتاه‌تری مانند اخذ گواهینامه را انتخاب کنید. گزینه دیگر می‌تواند این باشد که به جای یک برنامه چهار ساله، برای برنامه سه‌ساله تلاش کنید. اگر به اتمام برنامه خود نزدیک‌تر هستید و قصد تمام کردن آن را دارید، اعتبارنامه دیگری را که می‌توانید به برنامه موجود خود اضافه کنید در نظر بگیرید. این مدرک می‌تواند به شما در تغییر جهت و ایجاد تمرکز شغلی کمک کند.

اگر در حال تحصیل برای دریافت مدرک تحصیلی یا دیپلم باشید، گواهینامه‌های تحصیلات تکمیلی که به طور کلی در یک سال در کالج‌ها ارائه می‌شوند، می‌توانند با ارائه گرایش جدید و آموزش و مدارک خاص برای مشاغل، به شما کمک کنند.  به عنوان مثال، اگر مدرک هر رشته‌ای را داشته باشید، ممکن است یک مدرک کارشناسی ارشد یک ساله در رشته مدیریت منابع انسانی از کالج دریافت کنید. به همین ترتیب، شرایط پذیرش برای یک دوره تحصیلات تکمیلی یک ساله در ورزش و بازاریابی رویداد، یک مدرک سه‌ساله نیاز دارد.

برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی و برنامه‌های حرفه‌ای از دارندگان مدرک از رشته‌های مختلف دوره کارشناسی استقبال می‌کنند. اکثر مردم نسبت به این موضوع آگاهی دارند که، که این امر اغلب در مورد مدرک حقوق و کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی اتفاق می‌افتد. اما گزینه‌های کمتر شناخته‌شده دیگری نیز وجود دارد.

 اگر در اتمام برنامه‌ای گرفتار شده‌اید که می‌دانید مناسب آن نیستید، از فرصت حضور در مرکز آموزشی برای امتحان کردن کار و تجربه‌های داوطلبانه استفاده کنید. این تجربیات می‌تواند به شما برای تغییر مسیر تحصیلی کمک کند و می‌توانید تجارب کاری خوبی را به رزومه‌تان اضافه کنید.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ