دولت کانادا انعطاف‌پذیری بیشتری برای کار پیدا کردن پس از تحصیل به خرج می‌دهد

با وجود همه‌گیر شدن ویروس کرونا، دولت کانادا سه اقدام جدید برای کمک به متقاضیانی که درخواست تحصیل و کار در این کشور داشته‌اند را ارائه کرده است. طبق آمار منتشرشده توسط اداره مهاجرت کانادا، دولت کانادا برنامه جدیدی را برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) برای دانشجویان بین‌المللی که به‌صورت آنلاین در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند در نظر گرفته است.

شرایط جدید کار و تحصیل در کانادا

شرایط جدید کار و تحصیل در کانادا به شرح زیر است.

  • دانشجویان می‌توانند تا 30 آوریل 2021 در خارج از کانادا حضورداشته باشند و صرفاً به‌صورت آنلاین تحصیلاتشان را در دانشگاه‌های این کشور ادامه دهند، بدون اینکه از میزان بازه زمانی تحصیلی آن‌ها برای دریافت مجوز تحصیل بعد از کار کسر شود. البته این موضوع به شرطی برقرار است که دانشجویان 50 درصد از تحصیلاتشان را به‌صورت حضوری در دانشگاه‌های کانادا سپری کنند.

 

  • کسانی که برای یک برنامه 8 تا 12 ماهه تحصیلی در کانادا ثبت‌نام کرده‌اند و تاریخ شروع برنامه آن‌ها از می تا سپتامبر 2020 بوده، می‌توانند برنامه خودشان را به‌صورت آنلاین و در خارج از کشور کانادا ادامه دهند. این افراد هنوز واجد شرایط PGWP خواهند بود.

 

  • دانشجویانی که در یک برنامه با تاریخ شروع می یا سپتامبر 2020 ثبت‌نام کرده‌اند و قصد دارند تحصیلاتشان را تا 30 آوریل 2021 به‌صورت آنلاین ادامه دهند، و افرادی که از بیش از یک برنامه واجد شرایط فارغ‌التحصیل شده‌اند، زمانی که برای PGWP اقدام می‌کنند، می‌توانند هم‌زمان با این درخواست تحصیلاتشان را هم کامل کنند، البته به شرطی که 50 درصد از دوران تحصیل خودشان را در کانادا سپری کرده باشند.

 

همان‌طور که می‌دانید، مجوز کار پس از تحصیل یا PGWP در بین افرادی که مایل به تحصیل در کانادا هستند بسیار محبوب است. پس‌ازاینکه دانشجو برنامه واجد شرایط را در یک موسسه‌های تاییدشده در کانادا (به‌عنوان‌مثال یک دانشگاه یا کالج) به پایان رساند، می‌تواند PGWP را برای مدت زمان حداکثر سه سال به دست بیاورد. مدت زمان اجازه کار در کانادا به مدت زمانی که دانشجویان در موسسه‌های تاییدشده کانادا (DLI) در حال تحصیل هستند بستگی دارد.

مزایای داشتن مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)، این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که برای هر کارفرمای کانادایی کار کنند. افرادی که می‌خواهند پس از تحصیل در کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند، با این مجوز و داشتن سابق کار کانادایی می‌توانند شانس خودشان را برای این موضوع افزایش دهند.

البته داشتن سابق کار کانادایی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای کسانی باشد که می‌خواهند از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقامت کانادا را دریافت کنند.

و درنهایت...

با توجه به همه‌گیری کرونا ویروس و بسته شدن مرزهای کانادا، دانشجویان بین‌المللی قادر نیستند که برای تحصیل وارد این کشور شوند. البته دانشگاه‌های کانادا شرایط تحصیل آنلاین را ارائه کرده‌اند؛ اما دانشجویان نگرانی‌هایی درباره نحوه اخذ مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) بعدازاین شرایط هستند. به همین خاطر اداره مهاجرت کانادا (IRCC) تصمیم گرفته که شرایط خاصی را برای PGWP لحاظ کند و تحصیل آنلاین دانشجویان از 31 سپتامبر 2020 را، به‌عنوان بخشی از مدت زمان تحصیل مجاز برای اخذ PGWP در نظر بگیرد.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ