برنامه جامع مهاجرت به روستاهای کانادا چیست؟ (RNIP)

برنامه مهاجرت روستایی به کانادا  یکی از راه‌های متداول جهت اخذ اقامت این کشور است. در سال‌های اخیر کانادا به‌عنوان کشوری زیبا و جذاب در زمینه‌های مختلف، به مدینه فاضله اغلب جوانان دنیا تبدیل شده است. این سرزمین به لحاظ مهاجرپذیری در رقابتی تنگانگ با آمریکا قرار دارد تا آن‌جا که چیزی بالغ بر 22% جمعیت آن را افراد مهاجر در سنین مختلف تشکیل می‌دهند. راستش را بخواهید بسیاری از جوانان، کانادا را دروازه‌ای برای ورود به آمریکا البته در بلند‌مدت می‌دانند. ورود به کانادا و دریافت اقامت این کشور به منزله شروع یک زندگی تازه و پرچالش برای هر فرد محسوب می‌شود که در عین سختی زیاد مزایای بلند‌مدت و ویژه‌ای دارد.

شاید مسیر مهاجرت و ورود به کشوری دیگر و شروع یک زندگی جدید آن هم از صفر سخت باشد؛ اما نباید فرصت‌های طلایی که در آن سرزمین به دست می‌آید را نادیده گرفت. دولت کانادا در دهه‌های اخیر سیاست مهاجر‌پذیری را پیش گرفته است که فرصتی برای ورود جوانان جویای کار و تحصیل به کشوری زیبا و توسعه‌یافته به‌حساب می‌آید. یکی از روش‌های آسان برای رفتن به این کشور، مهاجرت روستایی به کانادا است که در دستور کار دولت کانادا قرار دارد.

دو شرط برای قرارگیری هر منطقه در برنامه RNIP لازم است: 1.دربر گیرنده 50000 نفر جمعیت یا کم‌تر باشند؛ درحالی‌که حداقل 75 کیلومتر از مرکز یک کلان شهر فاصله دارند 2.حداکثر 20000 نفر جمعیت داشته باشند؛ درحالی‌که از کلان شهرهای کانادا دور هستند. اگر به‌دنبال دریافت ویزای این سرزمین رویایی هستید حتما این روش را امتحان کنید و تا پایان این مقاله همراه ما بمانید تا بیشتر با شرایط این نوع مهاجرت آشنا شوید.

مهاجرت روستایی به کانادا و چرایی آن   

احتمالا بارها با سرچ درباره مهاجرت به کانادا اطلاعات زیادی از شرایط پذیرش آن کشور به دست آورده‌اید. اگر از انتخاب خود مطمئن هستید و کانادا همان کشور رویایی و مورد علاقه‌تان است، حتما از روش‌های مختلف مهاجرپذیری از جمله برنامه مهاجرت روستایی به کانادا مطلع هستید. برنامه مهاجرت روستایی و شمالی کانادا (RNIP) برنامه‌ای جامع جهت نظم بخشی به مقوله مهاجرپذیری کانادا است. این برنامه به دولت کانادا کمک می‌کند تا به بهترین شیوه و به‌صورت منظم به جامعه مهاجران این کشور سر و سامان دهد.

از جمله اهداف دولت کانادا در تنظیم قوانین مربوط به مهاجرت روستایی، کمک به کارگران ماهری است که به این کشور مهاجرت کرده‌اند تا راحت‌تر و با درآمدی بیشتر مشغول به‌کار شوند. برنامه مهاجرت روستایی به کانادا به عنوان برنامه‌ای جامعه محور با هدف گسترش منافع مهاجرت پایه‌ریزی شده است. حواس‌تان باشد که پیش‌از اقدام حتما از طریق سایت‌ها و مراکز معتبر با شرایط این نوع مهاجرت آشنا شوید تا خدایی نکرده بی‌گدار به آب نزنید.

مهاجرت روستایی به کانادا شامل چه مناطقی از این کشور می‌شود؟    

احتمالا این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده است که آیا مهاجرت روستایی به کانادا شامل تمام ایالات این کشور است یا تنها بخشی از آن را در بر می‌گیرد؟ اگر قصد مهاجرت روستایی به کانادا را دارید، باید این مناطق و شرایط اقتصادی و اجتماعی هر کدام را به‌طور دقیق و با جزئیات بدانید. کانادا در 11 منطقه از کشور به پذیرش مهاجر روستایی اقدام کرده است که به ترتیب از غرب به شرق کانادا جهت آشنایی بهتر شما ارائه شده‌اند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از طریق وبسایت هر منطقه با شرایط پذیرش آن آشنا شد:

  1. ورنون، بریتیش کلمبیا  rnip-vernon
  2. وست کوتنای (راسلند، نلسون، کسلگر، تریل) wk-rnip
  3. کلرشوم، آلبرتا claresholm
  4. موس جاو، ساسکچوان moosejawrnip
  5. برندن، منیتوبا economicdevelopmentbrandon
  6. آلتونا، منیتویا seedrpga
  7. تاندر بی، انتاریو gotothunderbay
  8. سالت استی ماری، انتاریو welcometossm
  9. سادبری، انتاریو investsudbury
  10. نورث بی، انتاریو northbayimmigration
  11. تیمینز، انتاریو timmins RNIP

همان‌طور‌که مشاهده می‌شود، به‌طور کلی 5 ایالت که عموما از ایالات جنوبی کانادا هستند شرایط پذیرش مهاجر به‌صورت روستایی را دارند و هر کدام طبق قوانین ایالتی خود به مهاجران امکان ورود و پذیرش خواهند داد. پس درصورتی‌که خودتان یا یکی از اطرافیان‌تان قصد مهاجرت روستایی به کانادا را دارد حتما این مناطق را به‌طور کامل بررسی و قواعد و قوانین آن را مد نظر قرار دهید. از آن‌جا که اغلب مهاجرین به روستاهای کانادا با اهداف بلندمدت از این امتیاز استفاده می‌کنند، باید حتما در انتخاب منطقه و ایالت مورد نظر خود دقت زیادی به خرج دهید.

هزینه مهاجرت روستایی به کانادا چقدر است؟

در این‌که مهاجرت به هزینه‌های زیادی نیاز دارد شکی نیست و قطعا خودتان این موضوع را خیلی خوب کندوکاو کرده‌اید؛ اما هزینه مهاجرت به روستاهای کانادا چقدر است؟ این سوال برای بسیاری از افراد مستعد به مهاجرت ایجاد می‌شود. مهاجرت روستایی به کانادا به‌خصوص در بین قشر جوان و دانشجو که این روزها درصد بالایی از مهاجران ایرانی به کانادا را تشکیل می‌دهند، موضوعی کمتر شناخته شده است؛ بنابراین عدم آگاهی از این نوع مهاجرت و هزینه‌های آن کمی عادی است؛ اما از چه طریق می‌توان به هزینه‌های مهاجرت روستایی پی برد و چه مقدار پول برای آن کنار گذاشت؟

از آن‌جا که اغلب متقاضیان مهاجرت روستایی به کانادا شاغل هستند و به همراه خانواده اقدام به مهاجرت می‌کنند، اطمینان از تمکن مالی آن‌ها برای دولت کانادا امری ضروری و یک قانون به‌حساب می‌آید. اگر قصد استفاده از برنامه RNIP را دارید علاوه‌بر هزینه‌های اولیه و غیر قابل اجتناب مانند هزینه ویزا، پاسپورت، مصاحبه در سفارت، بلیط و... باید تمکن مالی خود را به دولت کانادا اثبات کنید تا اجازه ورود به منطقه مورد نظر به شما داده شود؛ بنابراین اصلی‌ترین آپشن برای اخذ اقامت در روستاهای کانادا برای فردی که از برنامه RNIP وارد این کشور می‌شود، ارائه تمکن مالی است. میزان تمکن مالی هر ساله توسط اداره مهاجرت کانادا برای مهاجرت روستایی بهروزرسانی می‌شود. جدول زیر میزان تمکن مالی مورد نیاز براساس تعداد افراد خانواده را نشان می‌دهد.

تعداد افراد خانواده

تمکن مالی(دلار کانادا)

1

8.722 دلار

2

10.858 دلار

3

13.348 دلار

4

16.206 دلار

5

18.380دلار

6

20.731 دلار

7 نفر و بیشتر

23.080 دلار

 

 

حتما به این نکته مهم دقت کنید که جهت ارائه تمکن مالی نباید پول را از شخص دیگری قرض گرفته باشید و باید این مورد را به اثبات برسانید. ثبت تمکن مالی به روش‌هایی مانند تاییدیه حساب بانکی، اسنادی که سرمایه و دارایی شما را نشان می‌دهند، اسناد و مدارکی که پرداخت مبلغی مشخص به‌ حساب شما در طولانی مدت را تایید کند مانند انواع تراول چک، پیش نویس‌های بانکی و...

شرایط لازم برای دریافت اجازه مهاجرت روستایی به کانادا

می‌دانید که مهاجرت با مراحلی  پر از چالش و استرس همراه است؛ بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم که پیش‌از شروع جدی، با بررسی این پروسه، با آگاهی کامل جلو بروید. درصورت رعایت تمام نکات و جزئیات این امر قطعا با تغییری پر استرس اما شیرین و سرشار از تجربه‌های بی‌نظیر در زندگی شما خواهد بود. البته این نکته را باید ذکر کرد که افراد با اقامت موقت کانادا هم می‌توانند از این نوع مهاجرت استفاده کنند و صرفا مربوط به مهاجرانی نیست که از بیرون وارد این کشور می‌شوند. در هر حال جهت اقدام به این‌گونه مهاجرت باید دو نکته مهم را در نظر داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

زبان مورد نیاز برای مهاجرت روستایی

نکته مهمی که در رابطه با مهاجرت روستایی به کانادا قابل توجه است، سطح زبان مورد نظر و قابل قبول در این کشور است. حتما درصورت امکان علاوه‌بر زبان انگلیسی، زبان فرانسه را هم یاد بگیرید. می‌دانید که کانادا یک کشور دو زبانه است و در بسیاری از ایالات آن زبان فرانسه به انگلیسی ارجحیت دارد. بر این اساس دولت کانادا جهت پذیرش مهاجر در برنامه RNIP دو سطح زبان را در نظر گرفته است که افراد باید طبق آن اقدام کنند. براین‌اساس شاخص زبان کانادایی (CLB) برای افراد متقاضی مهاجرت به ایالات شمالی با جمعیت کم، و سطح مهارت زبان کانادایی (NCLC) براساس طبقه بندی مشاغل کشوری مد نظر قرار داده می‌شود.

دولت کانادا با استفاده از سیستم طبقه‌بندی مشاغل که به‌صورت اختصار ناک (NOC) خوانده میشود، افراد مختلف را بر اساس مهارت به چهار دسته تقسیم می‌کند. به هر فرد شاغل در این کشور یک کد ناک داده می‌شود که مختص به خود او است و افراد براساس این کدها در سطح‌های شغلی 0,A,B,C,D قرار می‌گیرند. کم‌ترین نمره زبان برای هر یک از این چهار سطح شغلی باید به‌صورت زیر باشد تا اجازه کار آن‌ها در کانادا لغو نشود:

  • گروه اول: ناک 0 وA ؛ حداقل نمره زبان CLB/NCLC 6 معادل آیلتس 5.5
  • گروه دوم: ناک B؛ حداقل نمره زبان CLB/NCLC  5 معادل آیلتس 5
  • گروه سوم: ناک C  وD ؛ حداقل نمره زبان CLB/NCLC 4  معادل آیلتس 4

 

متقاضیان مهاجرت روستایی به کانادا ملزم به داشتن حداقل مدرک تحصیلی هستند تا اجازه کار در این کشور را به‌دست آورند. متقاضیان موظف به ارائه حداقل مدرک تحصیلی یعنی دیپلم دبیرستان یا معادل‌سازی‌شده آن از طریق تایید ارزشیابی مدرک تحصیلی (ECL) در کم‌تر از پنج سال هستند. در صورتی‌که فرد دوره متوسطه خود را در یکی از مناطق مد نظر به پایان رسانده باشد از شرط سابقه کار معاف خواهد شد. شروط لازم جهت دریافت اجازه کار برای افراد با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا بدین قرار است:

  1. فرد دانشجوی تمام وقت بوده است.
  2. اعتبارنامه خود را قبل‌از دریافت اقامت دائم طی مدت 18 ماه به دست آورده باشد.
  3. به‌طور کامل و تمام وقت در منطقه حضور داشته است.

نکته: در صورتی‌که به‌عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی 1. بیش‌از نیمی از برنامه خود را انگلیسی یا فرانسوی خوانده‌اید 2. بیشتر از نیمی از برنامه خود را در فاصله با این مناطق درس خوانده باشید 3. از بورسیه یا فاندهای کمک تحصیلی استفاده کرده باشید؛ اجازه کار در مناطق RNIP را ندارید. براساس نکات گفته‌شده حداقل سن مورد نیاز برای دریافت اجازه کار در روستاهای کانادا 18 سال تمام است. اما اگر از چگونگی سابقه کار جهت استفاده از این برنامه بپرسید در پاسخ باید گفت که نیازی به سابقه کار مداوم متقاضیان نیست؛ اما می‌توانید با 1 سال سابقه کار واجد شرایط که در طول 3 سال قبل از ارائه درخواست به‌دست آورده‌اید، رزومه خود را قوی کنید.

چگونه می‌توان اقامت دائم کانادا را به‌دست آورد؟

 

تمام کسانی که به‌صورت موقت و کوتاه مدت اقامت کانادا را دریافت می‌کنند، به‌دنبال راهی برای به‌دست‌آوردن اقامت دائم این کشور هستند. فرقی ندارد از طریق برنامه مهاجرت روستایی به کانادا، از روش تحصیلی و یا سایر روش‌های رایج به این کشور مهاجرت کرده باشید، مهم دریافت اقامت دائم شما از طرف اداره مهاجرت کانادا است تا بقیه عمر خود را به‌عنوان یک شهروند عادی در این کشور زندگی کنید. جهت دریافت کارت اقامت دائم PR یا سند مسافرتی اقامت دائم PRTD می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • باید شروط دولت فدرال و شروط خاص منطقه‌ای دولت کانادا را دارا باشید.
  • پیشنهاد کاری مناسب از طرف یک شرکت معتبر یا کارفرمایی شناخته‌شده داشته باشید.
  • درصورت داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید درخواست توصیه به منطقه مد نظر را ارسال کنید.
  • درصورت داشتن توصیه منطقه‌ای می‌توانید جهت دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

کلام آخر

این روزها کانادا در میان اغلب جوانانی که در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند به‌عنوان سرزمینی رویایی شناخته می‌شود. این کشور وسیع و مهاجرپذیر در سال‌های اخیر برنامه‌هایی متفاوت اما قانونی برای پذیرش مهاجر از سراسر دنیا را معرفی کرده است. یکی از این برنامه‌ها پایلوت یا برنامه مهاجرت روستایی به کانادا است که از طرفداران زیادی در سراسر دنیا برخوردار است. برای رسیدن به کانادا از این طریق و دریافت اقامت دائم این کشور باید از شرایط آن برخوردار بود که به کمک مجموعه حرفه‌ای کانادا اپلای می‌توان به‌خوبی از پس این کار برآمد. مجموعه کانادا اپلای با سابقه‌ای طولانی در زمینه مشاوره و کمک به متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا از عملکردی حرفه‌ای و تخصصی برخوردار است. کارشناسان خبره این مجموعه آماده خدمات‌رسانی و مشاوره جامع به شما عزیزان در تمام زمینه‌های مهاجرت به کانادا از جمله استفاده از برنامه مهاجرت روستایی به کانادا خواهند بود. پس می‌توانید روی کمک مشاوران و کارشناسان حقوقی مجموعه کانادا اپلای حساب باز کنید. برنامه RNIP امکان مهاجرت به این کشور توسعه‌یافته و ثروتمند را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر قصد ورود به کانادا از طریق ویزای کار را دارید استفاده از این برنامه را در دستور کار خود قرار دهید.شما می توانید جهت مطالعه شرایط تحصیل پزشکی در کانادا روی این لینک کلیک کنید.

 

سوالات متداول

  1. برنامه RNIP چیست؟

برنامه مهاجرت روستایی به کانادا یک برنامه مهاجرتی جامع محور است که امکان مهاجرت افراد مستعد و دارای شرایط در سراسر دنیا را به کانادا فراهم می‌کند.

  1. برای مهاجرت به روستاهای کانادا چه شرایطی لازم است؟

مهاجرت به روستاهای این کشور به دارابودن کلیه شرایط IRCC، RNIP، تمکن مالی فرد، پیشنهاد شغلی و سابقه کاری نیاز دارد.

  1. آیا امکان دریافت اقامت روستاهای کانادا وجود دارد؟

با استفاده از برنامه مهاجرت روستایی به کانادا می‌توان به مناطق روستایی این کشور مهاجرت کرد.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ