بررسی و مقایسه هزینه‌های زندگی استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط

 

کانادا کشوری زیبا و مهاجرپذیر است و مردمانی با عقاید، مذاهب و سبک‌های زندگی متفاوت در این کشور زندگی می‌کنند. مقایسه هزینه‌های زندگی استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط در انتخاب محل اقامت مهاجران تأثیر به سزایی دارد. بسته به عوامل مختلف، هزینه‌های زندگی در کانادا استان به استان و شهر به شهر متفاوت است. کانادا اغلب در شاخص توسعه انسانی سالانه سازمان ملل متحد (HDI) رتبه بالایی دارد که امید به زندگی، تحصیلات و درآمد سرانه را اندازه‌گیری می‌کند. در نتیجه اقتصاد قوی و باثبات کانادا انتظار می‌رود که افراد زیادی از نقاط مختلف جهان عاشق بازدید و اقامت دائم در کانادا باشند. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، درک اینکه هزینه زندگی در شهرها و استان‌های مختلف کانادا چقدر است، یک عامل کلیدی در تعیین محل زندگی است.  به همین جهت ما در این مقاله به مقایسه هزینه‌های زندگی در استان‌های مختلف کانادا می‌پردازیم.

 

مقایسه هزینه‌های زندگی در شهرها و استان‌های مختلف کانادا

ما برای مقایسه هزینه زندگی در کانادا از 3 معیار اساسی که شامل هزینه‌های مسکن، حمل‌ونقل و مواد غذایی می‌شود، استفاده کرده‌ایم. در راهنمای جامع ما برای مقایسه هزینه‌های زندگی استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط هزینه‌های مسکن، شامل اجاره‌بها، برق و هزینه‌های خدمات ارتباطی مثل اینترنت و تلفن است. مبلغ اجاره مسکن هم بسته به نوع خانه و متراژ مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. هزینه‌های مواد غذایی شامل میانگین پولی است که برای تغذیه شما و خانواده‌تان لازم است. هزینه‌های حمل‌ونقل شامل میانگین هزینه‌های بنزین، بیمه و نگهداری ماشین است.

  1. هزینه زندگی در استان انتاریو

انتاریو بزرگ‌ترین استان کانادا با بیش از 14.7 میلیون نفر است و به دلیل داشتن بالاترین نرخ هزینه مسکن یکی از گران‌ترین استان‌های کانادا است. بااین‌حال، به‌جز هزینه بالای مسکن در این استان هزینه ماهانه غذا، برق و خدمات ارتباطی یک خانواده مانند تلفن و اینترنت در این استان به ترتیب حدود 348 دلار، 130 دلار و 166 دلار است.

هزینه زندگی در شهر تورنتو

تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای انتاریو و کانادا است. در مورد مسکن، متوسط ​​اجاره در تورنتو 2,070 دلار در ماه است که بیشترین هزینه شما را تشکیل می‌دهد. متوسط هزینه اجاره در تورنتو به‌صورت زیر است:

  • 1,404 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 2,444 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 2,963 دلار برای آپارتمان 3 خوابه
  • 4,220 دلار برای یک خانه مستقل

در کنار هزینه‌های اجاره باید هزینه‌های آب و برق هم در نظر بگیرید. هزینه برق در این شهر حدود 133 دلار است و خدمات مخابراتی از جمله تلویزیون، تلفن و اینترنت در انتاریو به طور متوسط ​​168 دلار در ماه هزینه دارد. مجموع این هزینه‌ها برای یک آپارتمان یک‌خوابه به 1,705 دلار در ماه می‌رسد. کیفیت حمل‌ونقل عمومی تورنتو  در مقایسه با سایر شهرهای انتاریو بسیار بالا است. هزینه 143 دلار در ماه برای بلیت حمل‌ونقل عمومی بسیار به‌صرفه‌تر از خریدن ماشین در این شهر است؛ زیرا هزینه‌های نگهداری خودرو در انتاریو گران است، به‌طوری‌که حق بیمه خودرو 125 دلار در ماه است. وقتی صحبت از هزینه‌های غذا می‌شود، میانگین هزینه ماهانه غذا در شهر تورنتو از 260 دلار برای یک زن بالغ تا 340 دلار برای یک مرد بالغ جوان متغیر است.

  1. هزینه زندگی در استان کبک

استان کبک یکی از استان‌های ارزان برای زندگی در کانادا است. هزینه‌های پایین در کبک ناشی از داشتن پایین‌ترین نرخ اجاره‌بها در کانادا، یارانه دولتی برای مراقبت از کودکان و پایین بودن قیمت برق نسبت به میانگین قیمت ملی برق در کانادا یعنی 7.3 سنت در هر کیلووات‌ساعت است.

هزینه زندگی در شهر مونترال

اگرچه منطقه متروپولیتن مونترال دومین منطقه پرجمعیت کانادا را به خود اختصاص می‌دهد، هزینه زندگی در مونترال در میان شهرهای بزرگ کانادا در میان کمترین هزینه‌ها قرار دارد؛ زیرا در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا هزینه اجاره در مونترال کمتر است. میانگین هزینه های ماهانه مسکن در شهر مونترال عبارت‌اند از:

  • 702 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 903 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 1,113 دلار برای آپارتمان 3 خوابه
  • 2,500 دلار برای خانه مستقل

هزینه مسکن در این شهر با احتساب هزینه برق، تلفن و اینترنت برای یک نفر در یک آپارتمان یک‌خوابه 935 دلار در ماه است. هزینه حمل‌ونقل عمومی در کبک با 88.50 دلار در ماه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین هزینه‌های غذا در استان کبک به‌ویژه شهرهای مونترال و کبک حدود 328 دلار برای هر نفر است که باعث می‌شود هزینه غذا در این شهرها کمی کمتر از میانگین ملی باشد.

 

  1. هزینه زندگی در استان آلبرتا

استان آلبرتا در کنار هزینه نسبتاً متوسط که ناشی از اجاره‌بهای پایین و قیمت ارزان بنزین است، مکانی مناسب برای مهاجرت است. بااین‌حال، هنگام مقایسه هزینه‌های زندگی در استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط کانادا مشخص می‌شود که آلبرتایی‌ها برای برخی از ملزومات مانند غذا و برق بالاترین هزینه‌ها را در تمام کانادا می‌پردازند.

هزینه زندگی در شهر کلگری

هزینه زندگی در کلگری که شهر بزرگی محسوب می‌شود، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. متوسط هزینه اجاره ماهانه در کلگری به‌صورت زیر است:

  • 883 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 1,323 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 1,296 دلار برای آپارتمان 3 خوابه
  • 2,200 دلار برای خانه مستقل

اجاره کم علاوه بر قیمت برق 16.6 سنت در هر کیلووات‌ساعت و خدمات ارتباطی با 180 دلار در ماه به این معنی است که هزینه مسکن برای یک نفر در یک آپارتمان یک‌خوابه در شهر کلگری 1,229 دلار در ماه خواهد بود. هزینه بیمه خودرو در کلگری حدود 110 دلار در ماه و هزینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی 109 دلار در ماه برای بزرگ‌سالان است. به همین جهت، بسیاری از آلبرتایی‌ها رانندگی شخصی را ترجیح می‌دهند. هزینه‌های ماهیانه غذا در آلبرتا یکی از بالاترین نرخ‌ها را در کانادا دارد و برای هر نفر 377 دلار است.

 

 

مقایسه هزینه‌های زندگی استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط کانادا

4 استان نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد (PEI) و نیوفاندلند و لابرادور که در شرق کانادا قرار دارند، به استان‌های آتلانتیک معروف‌اند. اگر قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل و کار را دارید، این استان‌های آتلانتیک فرصت‌های شغلی مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌های کانادا در این مناطق هستند.

هزینه زندگی در استان نوا اسکوشیا

هزینه زندگی در نوا اسکوشیا با در نظر گرفتن میانگین درآمد افراد در این شهر نسبتاً متوسط ​​است. هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه زندگی در این استان ناشی از هزینه‌های مسکن کمتر در مقابل استان‌های پرجمعیت‌تر و درآمد بیشتر است.

هزینه زندگی در شهر هالیفاکس

هزینه‌های مسکن بخش بزرگی از هزینه‌های زندگی ماهانه در هالیفاکس را تشکیل می‌دهد، هزینه‌های مسکن در این شهر به شرح زیر است:

  • 865 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 1255 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 1455 دلار برای آپارتمان 3 خوابه
  • 2260 دلار برای خانه مستقل

علاوه بر هزینه اجاره، هزینه برق 17.1 سنت به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است. نوا اسکوشیا دارای بالاترین هزینه برق در کانادا است. همچنین هزینه ماهانه خدمات ارتباطی در این استان 180 دلار است. این بدان معناست که هزینه مسکن ماهانه برای یک نفر که در یک آپارتمان یک‌خوابه در هالیفاکس حدود 1,215 دلار است. بلیت حمل‌ونقل ماهانه در این شهر 82.50 دلار است. بااین‌حال، اگر قصد دارید ماشین داشته باشید و در اطراف شهر رفت‌وآمد کنید، میانگین هزینه ماهانه بیمه در نوا اسکوشیا 74 دلار و قیمت بنزین 0.9586 دلار در هر لیتر است که نسبت به سایر استان‌های کانادا پایین‌تر است. نوا اسکوشیا کمترین هزینه غذا را در کل کانادا دارد. متوسط ​​هزینه غذا برای هر نفر 303 دلار در ماه است.

 

هزینه زندگی در  استان نیوبرانزویک

نیوبرانزویک که در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است، در میان مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا قرار دارد.  میانگین هزینه اجاره ماهانه در نیوبرانزویک به شرح زیر است:

  • 723 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 895 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 1029 دلار برای آپارتمان 3 خوابه

علاوه بر هزینه اجاره، هزینه برق 12.7 سنت به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است. میانگین هزینه خدمات ارتباطی 171 دلار است که کمتر از میانگین ملی 176 دلار است. این باعث می‌شود هزینه ماهانه مسکن در این استان برای یک نفر در یک آپارتمان یک‌خوابه حدود 911 دلار باشد. هزینه ماهانه غذا در نیوبرانزویک 317 دلار برای هر نفر است که 82 دلار آن برای صرف غذا در رستوران است. این استان برنامه‌هایی را تحت عنوان برنامه‌های مهاجرت استانی ارائه می‌دهد که فرصت اقامت دائم کانادا را برای واجدین شرایط فراهم می‌کند.

 

هزینه زندگی در جزیره پرنس ادوارد (PEI)

PEI کوچک‌ترین استان کانادا است و هزینه مسکن بسیار پایینی دارد. میانگین اجاره ماهانه در PEI به شرح زیر است:

  • 810 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 989 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 1005 دلار برای آپارتمان 3 خوابه

هزینه برق 17.4 سنت به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است که تقریباً به‌اندازه متوسط ​​​​قیمت برق در کانادا است. هزینه خدمات ارتباطی هم مشابه میانگین قیمت در کل کانادا و حدود 177 دلار در ماه است. هزینه مسکن برای یک نفر برای زندگی در یک آپارتمان یک‌خوابه در این استان حدود 970 دلار در ماه خواهد بود. مخارج ماهانه غذا در PEI نیز در مقایسه با میانگین کانادا بسیار پایین است و حدود 308 دلار برای هر نفر است.

بیشتر بخوانید: برنامه مهاجرت استانی جزیره پرس ادوارد

 

هزینه زندگی در نیوفاندلند و لابرادور

اگرچه نیوفاندلند و لابرادور اقتصاد بسیار ضعیفی دارد و دارای بالاترین نرخ بیکاری در بین تمام استان‌های کانادا است، همچنان مکانی بسیار مقرون‌به‌صرفه برای زندگی است. متوسط هزینه مسکن در نیوفاندلند و لابرادور در ماه به‌صورت زیر  است:

  • 775 دلار برای آپارتمان یک‌خوابه
  • 890 دلار برای آپارتمان 2 خوابه
  • 925 دلار برای آپارتمان 3 خوابه

هزینه‌های برق این استان نزدیک به میانگین کانادا با 13.8 سنت در هر کیلووات‌ساعت است. همچنین هزینه خدمات ارتباطی حدود 174 دلار در ماه است که در مقایسه با میانگین هزینه خدمات ارتباطی در کل کانادا که 176 دلار در ماه است، کمی پایین‌تر است. هزینه ماهانه یک نفر برای زندگی در یک آپارتمان یک‌خوابه در این استان 1029 دلار است. متوسط ​​هزینه ماهانه غذا در نیوفاندلند و لابرادور 315 دلار برای هر نفر است که فقط 67 دلار آن در ماه در رستوران‌ها خرج می‌شود.

 

سخن پایانی

درک اینکه زندگی در یک شهر یا استان کانادا چقدر هزینه دارد، چیزی است که باید هنگام تعیین محل زندگی خود در کانادا در نظر بگیرید. مقایسه هزینه‌های زندگی استان‌های آتلانتیک با سایر نقاط در کانادا نشان می‌دهد که ارقام مربوط به اجاره مسکن، حمل‌ونقل و غذا در استان‌های آتلانتیک بسیار پایین‌تر از سایر استان‌های این کشور است. بااین‌حال، هزینه زندگی تنها عاملی نیست که برای انتخاب محل زندگی خود باید در نظر بگیرید. فرصت‌های شغلی و تحصیلی و امکانات تفریحی و سرگرمی هم از معیارهای مهمی هستند که بسته به سن و سبک زندگی خود باید بررسی کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، کافی است با کارشناسان مجرب کانادا اپلای تماس بگیرید تا در این مسیر همراه شما باشیم.

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ