آینده تحصیلی دانشجویان بین المللی کانادا چیست؟

 

با نزدیک شدن به پایان تابستان، دانش آموزان خود را برای شروع سال تحصیلی در کانادا آماده می‌کنند. آن‌ها این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا جدیدترین نسخه نرم‌افزارها را در رایانه خود دارند و احتمالاً اینترنت خودشان را نیز ارتقا می‌دهند. COVID-19 همه را تحت تأثیر قرار داده است و دانشجویان بین المللی دوست دارند درباره آینده شغلی خودشان در کانادا اطلاعات کسب کنند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، در پاسخ به COVID-19، چندین سیاست عمومی را اجرا کرده است که دانشجویان بین المللی باید حتماً آن‌ها را بدانند. این اطلاعات را می‌توانید در وب سایت IRCC تحت بخش‌های «بازدیدکنندگان، کارگران، دانشجویان خارجی و بخش‌های اجازه تحصیل و تحویل برنامه COVID-19» مشاهده کنید. دانشجویان بین المللی جدید و فعلی باید همه روزه صفحه فوق را بررسی کنند. با توجه به اینکه IRCC خط‌مشی‌های COVID-19 را از طریق ویرایش مخفیانه به روز می‌کند، توصیه می‌شود برای پیگیری تغییرات صفحه وب را به صورت PDF ذخیره کنید.

در اینجا برخی از اقدامات اصلی این برنامه آورده شده است.

محدودیت در سفر به کانادا

از تاریخ 15 ژوئیه سال 2020، دانشجویان بین المللی که دارای مجوز تحصیل معتبر هستند، یا در 18 مارس یا قبل از آن برای مجوز تحصیل تأییدشده‌اند، می‌توانند برای یک هدف غیر اختیاری به کانادا سفر کنند.

در تعیین اینکه آیا سفر دانشجویی به کانادا غیر اختیاری است یا نه! آژانس خدمات مرزی کانادا تصمیم‌گیری خواهد کرد. طبق تصمیم این آژانس است که تعیین می‌شود آیا دانشجویان برای اقامت و تحصیل در کانادا مستقر هستند؟ آیا انتظار می‌رود که پس از ورود به تحصیل شروع به تحصیل کنند؟ آیا حضور آن‌ها در کانادا برای ادامه تحصیل آن‌ها لازم است یا خیر؟

کسانی که از طریق هواپیما سفر می‌کنند باید قبل ورود به پرواز معاینه پزشکی را انجام دهند. این معاینه توسط یک شرکت هواپیمایی انجام شود. هر کسی که علائم COVID-19 را نشان دهد مجاز به سوار شدن در پرواز نیست. پس از ورود دانشجویان باید چهارده روز قرنطینه شوند. در این دوره 14 روزه، آن‌ها در محل زندگی خود می‌مانند و ترتیب تحویل اقلام ضروری مانند مواد غذایی به آن‌ها داده خواهد شد.

دوره‌های آنلاین تحصیل در کانادا

 IRCC برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی خود را تغییر داده است تا کسانی که فقط دوره‌های آنلاین می‌گذرانند هم پس از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط اجازه کار شوند. همچنین افرادی که مجوز تحصیل دارند، یا مجوز تحصیل آن‌ها تأییدشده است، اما نمی‌توانند به کانادا سفر کنند، مجوز کار پس از تحصیل را دریافت می‌کنند.

در شرایط فوق، دانش آموزان ممکن است کلاس‌های خود را در خارج از کانادا آغاز کنند و تا پنجاه درصد از برنامه خودش را به دلیل عدم توانایی در سفر در خارج از کانادا انجام دهند، اما هنوز هم این افراد واجد شرایط مجوز کار کانادا هستند. برای دانشجویانی که‌ترم پاییز 2020 خود را از خارج از کانادا به پایان رسانده‌اند، این زمان از مدت زمان اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی آن‌ها کسر نمی‌شود.

کار حین تحصیل در کانادا

IRCC سیاست عمومی را برای اجازه دادن به دانشجویان تمام‌وقت برای کار در خارج از دانشگاه به کار گرفته است. طبق این قانون دانش آموزان می‌توانند در طول تحصیل تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده در سال به صورت تمام‌وقت کار کنند.

دانشجویان در صورت داشتن مجوز تحصیل، واجد شرایط کار بیش از 20 ساعت در خارج از دانشگاه و ارائه خدمات ضروری نیز هستند. ایمنی عمومی کانادا راهنمایی‌هایی را در مورد خدمات اساسی ارائه داده است و این خدمات مربوط به خدمات خاص در ده زمینه زیرساخت‌های حیاتی از جمله انرژی و تاسیسات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، امور مالی، بهداشت، غذا، آب، حمل و نقل، ایمنی، دولت و تولید می‌شود.

پرونده‌های در حال بررسی برای تحصیل در کانادا

بزرگ‌ترین سوالی که بیشتر متقاضیان مجوز تحصیل دارند این است که چه زمانی به درخواست آن‌ها رسیدگی می‌شود. متاسفانه این امر همچنان نامشخص است. در 14 ژوئیه سال 2020، مارکو ا. آل. مندیچینو، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرد که IRCC برای کسانی که از طریق اینترنت درخواست داده‌اند، اولویت پردازش مجوز مطالعه را فراهم می‌کند. در همین حال، در 20 ژوئیه سال 2020، IRCC اعلام کرد که هیچ تدبیری برای ارائه سریع پردازش درخواست‌های اجازه تحصیل وجود ندارد.

کانادا به دنبال تبدیل فرآیند درخواست اجازه تحصیل به یک فرآیند تأیید 2 مرحله‌ای است که دانشجویان را بتوانند برنامه تحصیل در کانادا را پیش از صادر شدن اجازه تحصیل شروع کنند.

با این حال، طبق IRCC، دانشجویان بین المللی کانادا باید به این موضوع توجه داشته باشند که شروع تحصیلات آن‌ها به صورت آنلاین از خارج از کانادا و پس از آن تأیید اصل درخواست مجوز تحصیل، تضمینی برای تأیید کامل درخواست مجوز تحصیل آن‌ها نیست!

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ