معرفی 5 مزیت استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار در سال 2022

استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار یکی از بهترین مناطق کشور کانادا برای مهاجرین محسوب می‌شود؛ این منطقه در حاشیه  اقیانوس اطلس به خاطر طبیعت زیبا، مناظر اقیانوس و دریایی دلپذیرش شناخته شده است. همچنین این منطقه دارای بیشترین پردیس‌های دانشگاهی و مکان برخی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مؤسسات آموزشی در کانادا است .

چنانچه منطقه آتلانتیک را برای تحصیل و کار انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این مقاله از پیشرو همراه ما باشید تا بهترین استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار را به شما معرفی کنیم.

استان نیوبرانزویک برای کار

نیوبرانزویک یکی از استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار است که هم‌مرز استان  کبک، نوا اسکوشیا است و تنها استان دوزبانه کانادا (انگلیسی و فرانسوی) خارج کبک است. در نیوبرانزویک، می‌توانید در محله‌های زیبا و مقرون‌به‌صرفه ساکن شوید و از بخش‌های روبه‌رشد فناوری، جنگل‌داری و کشاورزی استفاده کنید.

در استان نیوبرانزویک تعداد زیادی فرصت‌ شغلی وجود دارد که در حال حاضر مجموعا تعداد 14,925 فرصت در مشاغل مختلف را شامل است. برای مثال تقریباً ۱,۱۲۵ فرصت برای پرستاران، دستیاران پرستاری، مراقبین و همکاران خدمات بیمار پیش‌بینی می‌شود. همچنین آمار بازنشستگی بالا یکی از محرک‌های اصلی برای ۵۰۰۰ فرصت پیش‌بینی‌شده در مشاغل مدیریتی از جمله مدیران مالی، مدیران منابع انسانی و مدیران خرید در این استان شده است.

مطالعه بیشتر: برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک کانادا

 

دانشگاه‌های استان نیوبرونزویک

3 دانشگاه در این استان قرار دارند که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

۱) دانشگاه مونت آلیسون

دانشجویان دانشگاه Mount Allison برای رشته‌های تحصیلی مرتبط با هنر همیشه مورد تحسین قرار می‌گیرند؛ این دانشجویان می‌توانند در بین ۳ مدرک از جمله لیسانس هنر، بازرگانی یا علوم بهداشتی یکی را انتخاب کنند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مونت آلیسون با اینکه به عنوان یک دانشگاه متمرکز در مقطع کارشناسی شناخته شده است، منابع کمی برای تحقیق در رشته‌های تحصیلی آن وجود دارد. بااین‌حال، موقعیت‌های تحقیقاتی برای دانش‌آموزان شامل کار میدانی در فیزیک، موسیقی و فیزیوتراپی انجام می‌دهند مهیا است.

۲) دانشگاه نیوبرونزویک (UNB)

دانشجویان این دانشگاه، در یک نظرسنجی ملی بازخوردهای متفاوتی دادند. هنگامی که در مورد تجربه کلی آموزشی از آن‌ها پرسیده شد، تنها ۶۹ درصد از دانشجویان سال آخر این دانشگاه گفتند که قطعاً یا احتمالاً دوباره UNB را انتخاب خواهند کرد. فرصت‌های همکاری خارج از رشته علوم کامپیوتر، تجارت و مهندسی در این دانشگاه نسبتاً محدود است؛ اما باید بدانید که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی پیش‌رو در کشور کانادا شناخته می‌شود. UNB در سال ۲۰۱۴ توسط دولت کانادا به عنوان برترین مؤسسه تحصیلات تکمیلی برای حمایت از کارآفرینی شناخته شد. این دانشگاه که در سال ۱۷۸۵ افتتاح شده است، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا بوده است و معماری جذاب انگلیسی آن با درختان رنگارنگ جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است.

۳) دانشگاه توماس

بیش از نیمی از دانش‌آموزان سال اول در دانشگاه سنت توماس بورسیه ورودی دریافت می‌کنند و این مدرسه درصد بیشتری از بودجه خود را نسبت به سایر مدارس منطقه به کمک‌های دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی اختصاص می‌دهد. دانشجویان سنت توماس هم کمترین میانگین بدهی وام دانشجویی را در نیوبرانزویک دارند.

 

معرفی استان نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا از دیگر استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار با امکانات شهری و روستایی متنوع، امکان گردش و ماجراجویی در فضای باز، بهره‌مندی از امکانات بخش فناوری و پتانسیل نوآوری روبه‌رشد، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی در نوا اسکوشیا در مشاغل فنی (۱۱۶۶۰ فرصت) و حرفه‌ای (۸۹۹۰ فرصت شغلی) پیش‌بینی می‌شود. مشاغل فنی با چشم‌انداز شغلی خوب شامل حسابداری، آشپزی، مربیان و دستیاران کودک، مدیریت کسب‌وکار و پرستاری هستند.

مشاغل حرفه‌ای هم با چشم‌انداز شغلی خوب شامل پرستاران حرفه‌ای، پزشکان، حسابرسان مالی و برنامه‌نویسان کامپیوتر هستند. برخی از مشاغل کوچک‌تر هم مانند علوم مربوط به اقیانوس‌ها و فناوری اطلاعات و ارتباطات در چند سال اخیر بیشترین رشد اشتغال را شاهد بوده‌اند.

مطالعه بیشتر: برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا کانادا

دانشگاه‌های استان نوا اسکوشیا برای تحصیل

۱) دانشگاه آکادیا

دانشجویان در مورد کلاس‌های کوچک دانشگاه آکادیا (به طور متوسط ۲۸ دانشجو) و اساتید آن معمولاً بازخوردهای مثبتی را اعلام کرده‌اند. ۸۰ درصد از دانش‌آموزان آکادیا اوقات فراغت خود را به صورت داوطلبانه در دانشگاه می‌گذرانند. با توجه به ظرفیت کوچک دانشگاه آکادیا چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد. ورزش‌های دانشگاهی یکی از شاخصه‌های اصلی این دانشگاه است و همه دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات ورزشی مرتبط استفاده کنند. همچنین حدود ۴۰ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند.

۲) دانشگاه کیپ برتون

استادان CBU در یک نظرسنجی ملی از دانشجویان، نمرات خوبی دریافت کردند؛ اما دانشجویان سال اول تعامل با اساتید را نسبت به سایر دانشگاه‌های استان‌های آتلانتیک پایین‌تر ارزیابی کردند. بسیاری از دوره‌های آموزشی دانشجویان در این دانشگاه شامل تجربیات یادگیری اجتماعی و عملی است. بی‌شک دانشگاه کیپ برتون همان مکانی است که دانشجویان می‌خواهند در آن تحصیل کنند؛ بااین‌حال، تنها ۵۵ درصد از دانشجویان در طی ۷ سال اخیر توانسته‌اند از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند که نشان می‌دهد تحصیل در آن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

۳) دانشگاه دالهوسی

دانشگاه دالهوسی مکانی برای تحقیق در ساحل شرقی است. تحقیقات دانشگاه دالهوسی با کارکنان برجسته و بودجه تحقیقاتی هنگفت، از اقیانوس‌ها گرفته تا فناوری پاک و سیستم‌های غذایی را پوشش می‌دهد. شبکه ردیابی اقیانوس که ارزشی معادل ۱۶۸ میلیون دلار دارد، تمام پنج اقیانوس جهان را زیر نظر دارد. بخش خوبی از بودجه دالهوسی برای کمک‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است و بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان بورسیه ورودی دریافت می‌کنند.

۴) دانشگاه کینگز کالج

این دانشگاه با هنرهای لیبرال، برنامه‌های علوم‌انسانی و روزنامه‌نگاری خود شناخته شده است. بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان وجود دارد و متوسط بدهی دانشجویان در هنگام فارغ‌التحصیلی کمترین میزان در آتلانتیک کانادا است. کتاب‌فروشی King's Co-op متعلق به دانشگاه، فرهنگ قوی دانشجویی این دانشگاه را منعکس می‌کند. این کتاب‌فروشی از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۶ به یک خرده‌فروشی با خدمات کامل تبدیل شده است که هدف آن ارزان نگه‌داشتن کتاب‌های درسی است.

۵) دانشگاه سنت مونت وینسنت

MSVU بیش از ۱۴۰ سال پیش به عنوان کالج زنان شروع به کار کرد؛ درحالی‌که اکنون از هر دو جنسیت زن و مرد استقبال می‌کند. در سال ۲۰۲۱ دانشگاه یک ساختمان کاملاً جدید را به دستاوردهای زنان اختصاص داد. مانند بسیاری از دانشگاه‌های آتلانتیک کانادا، ثبت‌نام MSVU در رشته‌های مربوط به هنر رو به کاهش است. همچنین دانشگاه مونت سنت وینسنت به دانشجویان خارجی هم اجازه تحصیل در این دانشگاه را داده است و اکنون ۱۷ درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

۶) دانشگاه فرانسیس خاویر

آموزش با محوریت هنرهای لیبرال در St. FX با کلاس‌های نسبتاً کوچک، اساتید ماهر و در دسترس، یک محوطه زیبا و صمیمانه پس از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان ایجاد می‌کند. دانشجویان St. FX در تحصیلات خود به‌خوبی پشتیبانی می‌شوند. این دانشگاه مدعی بهترین میزان فارغ‌التحصیلی و کمترین انصراف بین سال اول و دوم در استان هستند.

با وجود اینکه دانشگاه فرانسیس خاویر دارای بدهی وام دانشجویی کمتر از متوسط است، بسیاری از دانشجویان در پرداخت وام خود با مشکل مواجه هستند که نشان‌دهنده مشکل در یافتن کار ثابت پس از فارغ‌التحصیلی است؛ اما بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی بزرگ برای دانشجویانی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی روند تحقیقاتی خود را دنبال کنند، در دسترس است.

۷) دانشگاه سنت مری

نزدیک به یک‌سوم دانشجویان SMU از خارج از کانادا می‌آیند. همکاری جدید دانشگاه سنت مری و اداره بندر هالیفاکس و مدرسه محبوب تجاری Sobey، که دانشجویان بین‌المللی را با حقوق کارآموزی جذب می‌کند تا به آن‌ها کمک کند با کسب تجربه کاری ارزشمند پس از اتمام تحصیل، در یکی از مشاغل محلی مربوط به رشته خود استخدام شوند. همچنین دانشگاه سنت مری یک رشته اصلی در مدیریت تجارت جهانی با دروس انتخابی به زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی یا اسپانیایی ارائه می‌دهد. به لطف شبکه‌های بین‌المللی گسترده SMU گزینه‌های زیادی برای تحصیل در خارج از کشور پس از اتمام دوره تحصیلی وجود دارد.

 

جزیره پرینس ادوارد (PEI) برای کار و تحصیل

PEI از استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار به‌خاطر محیط خیره‌کننده، سواحل شنی و صخره‌های ماسه‌سنگ قرمز معروف است. PEI که به طور سنتی برای بخش‌های کشاورزی شناخته می‌شود، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان‌ها در آمریکای شمالی برای توسعه نرم‌افزار، تولید مواد شیمیایی تخصصی و تحقیقات علوم زیستی است. بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی در PEI در مشاغل فنی (۲۶۴۰ فرصت) و مشاغل غیرفنی(۲۳۰۵ فرصت شغلی) پیش‌بینی می‌شود. بخش‌های ساخت‌وساز و خرده‌فروشی بیشترین تقاضا را دارند.

مطالعه بیشتر: برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه پرینس ادوارد

دانشجویان مقیم جزیره پرنس ادوارد معمولاً در سواحل و کنسرت‌های موسیقی زنده جزیره پرنس می‌توانند از یک اجتماع نزدیک لذت ببرند. دانشجویان این دانشگاه می‌گویند که ارتباط با اساتید این دانشگاه آسان است و فرهنگ تعامل آنها با یکدیگر به‌خوبی نمایان است. با داشتن 6 جایزه معتبر آموزشی ۳M، این مدرسه در بین سه دانشگاه برتر در آتلانتیک کانادا از نظر تعداد جوایز ۳M قرار دارد. UPEI دانشجویان را از سراسر کانادا و خارج از آن جذب می‌کند. دانشجویان بین‌المللی در استان‌های آتلانتیک به طور میانگین ۳۸ درصد از کل دانشجویان خارجی در کانادا را تشکیل می‌دهد و دانشگاه پرنس ادوارد حدود ۱۶ درصد از کل آنها را تشکیل می‌دهند و سایر استان‌های آتلانتیک ۲۲ درصد دیگر را تشکیل می‌دهند.

 

استان نیوفاندلند و لابرادور برای کار و تحصیل

نیوفاندلند و لابرادور دو استان همسایه و از بهترین، امن‌ترین و خوش‌آب‌وهواترین استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار هستند که در شرقی‌ترین مرز آمریکای شمالی واقع شده‌اند. این استان خانه مجموعه‌ای از مؤسسات آموزشی، شرکت‌ها و سازمان‌های صنعتی در سطح جهانی است که برخی از خلاقانه‌ترین فناوری‌های اقیانوسی را ارائه می‌دهند. به‌طورکلی، نیوفاندلند کاهش اشتغال ۱. ۲٪ در طول دوره ۱۰ساله را برای خود پیش‌بینی می‌کنند. بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی در مشاغل فنی (۴۱۵۵ فرصت شغلی) و پس از آن مجموعاً ۸۱۵۰ فرصت شغلی در مشاغل مدیریتی، غیرفنی  وجود دارد.

این فرصت‌ها به دلیل نیازها در زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی، مشاوره و همچنین پیشرفت‌های پیش‌بینی‌شده در بخش نفت و گاز و افزایش فعالیت‌های معدنی ایجاد می‌شوند. همچنین در سال‌های آینده، چندین پیشرفت بزرگ آبزی‌پروری در استان با تعداد قابل توجهی از فرصت‌های شغلی همراه خواهد بود.

مطالعه بیشتر: برنامه مهاجرت استانی نیوفانلند و لابرادور کانادا

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند علاوه بر رشته‌های هنر و علوم، مدارک تحصیلی در رشته‌های مهندسی نفت و گاز را هم ارائه می‌دهد که نیازهای فرهنگی و صنعتی استان را برآورده می‌کند. در مؤسسه ماهیگیری و دریایی، دانش‌آموزان در تحقیقات دریایی، از جمله نقشه‌برداری اقیانوس با زیردریایی مینیاتوری خود شرکت می‌کنند. این دانشگاه مبلغ بالایی را برای هر دانشجو در جهت فعالیت‌های تحقیقاتی در آتلانتیک کانادا صرف می‌کند. دانشگاه مموریال کمترین شهریه را در کانادا دارد؛ اما به‌تازگی هیئت‌مدیره آن در حال بررسی افزایش شهریه در سال ۲۰۲۲ برای رفع کمبودهای بودجه دانشگاه هستند.

 

جمع‌بندی نهایی از لیست استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار

در این مقاله از پیشرو جزئیات کاملی از استان‌های آتلانتیک برای تحصیل و کار را به تفکیک برای شما معرفی کردیم. استان‌های آتلانتیک به دلیل داشتن دانشگاه‌های درجه یک، شهریه مقرون‌به‌صرفه، هزینه زندگی پایین، شرایط مناسب کار پس از تحصیل، مناظر طبیعی خیره‌کننده و سبک زندگی سالم یکی از بهترین انتخاب‌ها در هنگام مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی خواهد بود.

ما در کانادا اپلای به کمک تیم مجرب خود در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری به کانادا همراه شما هستیم تا رؤیای مهاجرت شما به کانادا را برآورده سازیم.

 

هم اکنون می توانید رشته مورد نظر خود را جستجو کنید

ارسال نظر
آدرس ایمیل شما برای دیگران قابل مشاهده نیست
نظرات کاربران
واتساپ